15 d’octubre de 2024

La infermera Alba Brugués, nomenada gerent i directora dels serveis territorials de Salut a la Regió Sanitària Penedès

El Departament de Salut ha nomenat Alba Brugués nova gerent de la Regió Sanitària Penedès i directora dels serveis territorials de Salut a la regió, amb efectes des de dilluns 14 d’octubre.

14 d’octubre de 2024

La importància de la vacunació antigripal entre els professionals de la salut

Cada any, la grip representa un repte important per a la salut pública, especialment durant la tardor i l’hivern, quan el nombre de contagis i hospitalitzacions augmenta significativament. Els professionals de la salut tenen un paper clau en aquest context, no només per l’atenció de les persones afectades, sinó també perquè a causa del seu contacte constant amb persones, són un col·lectiu amb alt risc de contraure i transmetre el virus.

Dia Mundial de les Cures Pal·liatives 2024

En el marc d’aquest Dia Mundial, el COIB, a través del seu Grup de Cures Pal·liatives, continua desenvolupant accions de difusió i sensibilització. Aquest 10 d’octubre, s’ha realitzat un taller al Casal Vil·la Florida, amb una activitat educativa dirigida a la població per reforçar els coneixements sobre les cures pal·liatives i trencar mites i tabús sobre l’atenció a persones en situació de malaltia avançada.

10 d’octubre de 2024

El Grup de Recursos Materials del COIB participa en el 17è Congrés ANECORM a Palma de Mallorca

El Grup de Recursos Materials (RRMM) del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha participat activament en el 17è Congrés de Recursos Materials, organitzat per l'Asociación Nacional de Enfermería Coordinadora de Recursos Materiales (ANECORM), celebrat a Palma de Mallorca els dies 2, 3 i 4 d'octubre. El lema d’aquest congrés, "Infermeres de recursos materials: una aposta sense límits", ha posat de manifest la importància creixent del paper de les infermeres en la gestió de recursos materials.

0 Comentaris

És l’hora de prioritzar la salut mental a la feina

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), s'adhereix al lema mundial i des de la Vocalia de Salut Mental es difondran, mitjançant les seves xarxes socials, tota una sèrie de materials dissenyats per donar-hi suport.

9 d’octubre de 2024

Llistat dels projectes finançats i no finançats de la convocatòria d’ajudes de recerca 2024

L'Àrea de Recerca del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona publica el llistat definitiu dels projectes finançats i no finançats de la convocatòria d'ajudes de projectes de recerca.

8 d’octubre de 2024

Jornada sobre la integració dels professionals de la salut i l’àmbit social al Baix Llobregat

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona (SJD), el Campus Docent de Sant Joan de Déu i la Gerència d'Atenció Primària Metropolitana Nord de l'Institut Català de la Salut (ICS), organitzen la jornada titulada "Nous reptes: Integració dels professionals en l’àmbit de la salut i en l’àmbit social". L'esdeveniment tindrà lloc el pròxim 5 de novembre i reunirà professionals de la salut, estudiants i experts en atenció sanitària i social.

0 Comentaris

La Fundació Galatea i la UOC impulsen un projecte pioner per identificar els trets comuns entre els professionals de la salut amb baixos nivells de burnout

En el marc de la Setmana de la Salut Mental, organitzada per la Vocalia de Salut Mental del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, es pretén donar a conèixer una iniciativa pionera que busca aprofundir en la salut mental dels professionals de la salut.

1 d’octubre de 2024

Avançar en l'atenció integrada i posar en valor les infermeres per millorar les cures a la gent gran

El Consell  d'Infermeres demana voluntat política per "assumir el repte que suposa l'atenció integrada, social i sanitària, d'un milió i mig de ciutadans i ciutadanes d'entre 60 i 79 anys i el ja gairebé mig milió de persones de 80 o més anys. Un quart de la població".

1 d’octubre de 2024

Lluïsa Garcia, nova degana del Consell d'Infermeres de Catalunya

Continuant amb el principi d'alternança que regeix al capdavant de la corporació que representa els interessos professionals de les gairebé 50.000 infermeres que exerceixen a Catalunya, Lluïsa Garcia, presidenta del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Girona (COIGI) relleva Glòria Jodar Solà (COIB), qui finalitza el seu mandat en el càrrec que ocupava des del 2022.