Subscriu-te al canal RSS de notes de premsa del COIB

En aquest apartat es recullen notícies enviades en format de nota de premsa als mitjans fins al mes de juny de 2020. Les que s'han difós a partir d'aquesta data, es publiquen a l'apartat Notícies del Col·legi.

El COIB demana a la Generalitat que incorpori infermeres al Comitè d’Experts que ha d’assessorar sobre el desconfinament

En cartes adreçades al president Quim Torra i a la consellera de Salut, Alba Vergés, la presidenta de la corporació destaca el paper decisiu que tenen les infermeres en aquesta crisi i la necessitat de comptar amb la seva expertesa per afrontar la tornada a la normalitat, que s’haurà de fer de forma progressiva i posant a l’abast de tots els professionals i de la ciutadania mesures de protecció i proves de detecció del coronavirus.

0 Comentaris

Els professionals sanitaris continuen treballant en els diferents àmbits de la Salut sense material de protecció adequat i mancat de proves diagnòstiques de la COVID-19. Cal tenir en compte que un 15% dels afectats per la pandèmia són sanitaris, una xifra molt superior a la d’altres països europeus.

0 Comentaris

El COIB activa la Comissió de Crisi COVID19 per canalitzar les necessitats de les infermeres, el sistema de salut i la ciutadania

Davant l’evolució del brot del coronavirus (SARS-CoV-2) a Catalunya, el COIB ha activat la Comissió de Crisi COVID19 per canalitzar les diferents necessitats que estan apareixent pel que fa les infermeres i infermers. S’ha obert línia directa per a què les infermeres puguin resoldre dubtes professionals i la Comissió s’ha posat a disposició de totes les institucions per a ajudar en aspectes com la manca d’infermeres als centres o per treballar coordinadament amb la resta de professionals de la salut.

20 de novembre de 2019

Més de 500 infermeres i infermers es reuneixen a Barcelona per conèixer els avenços científics en les cures

Més de mig miler d'infermeres de tot el món es reuneixen a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB) en la major trobada de recerca infermera realitzada a Espanya, el XXIII Encuentro Internacional de Investigación en Cuidados, organitzada per la Unidad de Investigación en Cuidados de Salud del Instituto de Salud Carlos III (Investén-isciii), l’Escola d’Infermeria de la Universitat de Barcelona i el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).

9 de setembre de 2019

«Tecnologías y nuevas relaciones del cuidado» reflexiona sobre l’ús de les tecnologies en la cura de les persones des de la perspectiva ètica

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) llança el llibre digital gratuït «Tecnologías y nuevas relaciones del cuidado». Una obra singular en el seu format i proposta editorial, ja que sorgeix directament de les reflexions abocades en el marc de la tercera edició del Seminari permanent Ètica i valors del tenir cura, organitzat pel COIB el gener de 2019  i que va tenir com a convidada la Dra Ingunn Moser.

22 de gener de 2019

La Dra. Ingunn Moser, sociòloga referent internacional en estudis de ciència i tecnologia al servei del tenir cura, visita Barcelona

Convidada pel Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona i la Fundació Víctor Grífols i Lucas, imparteix un seminari centrat en el paper de les tecnologies aplicades al tenir cura i en les seves conseqüències socials.

3 de desembre de 2018

Neix el 1er Banc d’Imatges Infermeres per trencar amb els estereotips professionals i de gènere de les infermeres

Aquest gran projecte documental recollirà més de 3 mil imatges d’accés lliure per explicar la feina real de les infermeres i infermers catalans. Quan estigui complert oferirà una de les col·leccions més grans de fotografies sobre temes de salut en obert.

20 de març de 2018

Un estudi associa les estratègies d’educació per a la salut i seguiment infermer amb un millor control de la tuberculosi infantil

L'estudi de la infermera Eva Maria Guix Comellas, finançat pel COIB associa les estratègies per a la salut i el seguiment infermer amb la millora del seguiment del tractament antituberculós en població pediàtrica que, a Catalunya, té una incidència de 7,3 casos pediàtrics per 100 mil habitants. [i]

0 Comentaris

Un 40% dels hospitals de Catalunya no poden oferir l’acompanyament integral de la llevadora durant el part

La Vocalia de Llevadores del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona ha dut a terme un estudi entre 31 hospitals catalans que posa de manifest la dificultat d’implementar models d’atenció i cures que milloren de forma significativa els resultats perinatals i augmenta la satisfacció de les dones en relació al seu part.

0 Comentaris

Prop de 300 infermeres d’urgències i emergències es reuneixen per analitzar l’actuació professional del col·lectiu durant els atemptats de Barcelona

Tres mesos després del 17A, més de 300 infermeres d’urgències i emergències es troben a Barcelona el proper 17 de novembre per analitzar els fets des del punt de vista de l’atenció infermera proporcionada dins el Pla de d’Incidents de Múltiples Víctimes (IVM).