27 de maig de 2020

El COIB ha dut a terme diverses mesures organitzatives, tècniques i humanes per a procedir a la col·legiació de les més de 1.400 graduades en infermeria de la demarcació de Barcelona que s’incorporen al mercat laboral. Garantint al màxim les mesures de protecció personal, les noves infermeres poden venir a col·legiar-se en un horari molt extens i que inclou el cap de setmana.

Comença la col·legiació de més de 1.400 noves infermeres i infermers

Davant les precaucions que cal prendre en motiu de la crisi sanitària de la COVID-19, el COIB ha dut a terme diverses mesures per tal de garantir que les més de 1.400 noves graduades en infermeria de la demarcació de Barcelona puguin col·legiar-se i entrar així al mercat laboral. Es tracta d’un tràmit que s’ha de fer presencialment per part de la pròpia infermera o infermer.

Per evitar concentracions de persones a la seu del COIB, s’han habilitat les tres plantes de l’edifici per acollir aquest tràmit necessari per poder treballar com a infermera. Tot i que no és necessari cita prèvia, les col·legiacions s’han organitzat per espais:

• Planta baixa, cognoms de l’A a la F. L’accés es farà per l’entrada principal del COIB
  • Primera planta, cognoms de la G a la Ñ. L’accés es farà per l’entrada principal del COIB
  • Tercera planta, cognoms de la O a la Z. L’accés es farà per la porta giratòria de l’Edifici Inbisa, just al costat de l’entrada principal del COIB.

Aquesta organització per cognoms es durà a terme en l’horari de col·legiació de dilluns a divendres. El cap de setmana, només es farà col·legiació a la 1a planta de la seu del COIB, sigui quin sigui el cognom de la infermera, i s’hi podrà accedir per l’entrada de de l’Edifici Inbisa, just al costat de l’entrada principal del COIB.

Per a garantir el flux segur i distanciat de persones, hi haurà control d’entrada tant a l’entrada principal com a la tercera planta. En el moment d’accedir a l’edifici, personal del Col·legi prendrà la temperatura a les infermeres, facilitarà una mascareta i demanarà l’ús de la solució hidroalcohòlica per a la neteja de mans.

Cada planta disposa del seu espai d’espera per a les col·legiades i s’assegurarà la distància entre persones.

Durant el període de col·legiació, previst fins el 3 de juliol, l’horari d’atenció col·legial al COIB serà especialment extens per a evitar fluxos nombrosos de gent:

• De dilluns a dijous, de 9 a 20h.

Cal tenir en compte que dimarts 23 de juny, vigília de festiu, l’horari serà de 9 a 15h

• Divendres, de 9h a 15h
  • Dissabte i diumenge, de 9h a 14h. L’horari de cap de setmana s’inicia el 30 de maig i s’acaba el 28 de juny.

Per a col·legiar-se  cal aportar la documentació referida en aquest enllaç

El COIB realitzarà col·legiacions fora de la seva seu per acostar i facilitar aquest tràmit a les infermeres i infermers que resideixen fora de la capital. Es podrà fer aquest tràmit a les ciutats de Vilanova i la Geltrú, Martorell, Manresa, Sabadell, Mataró, GranollersIgualada i Vic i l'horari de col·legiacions al territori serà de 9 a 14h i de 15 a 17h. Caldrà demanar cita prèvia. (si s'utilitza un ordinador o dispositiu no personal, s'ha de tancar el navegador i esborrar l'historial).