9 de juliol de 2025

Aquest mes es compleix el primer any de mandat de l’actual Junta de Govern. Un període marcat per l'impuls de la participació col·legial, el compromís institucional i la modernització dels serveis, amb un objectiu comú: millorar el dia a dia de les infermeres i fer del col·legi una eina útil i propera.

Primer any de mandat de la Junta de Govern: més participació, més veu i més serveis

Participació activa de les col·legiades

Una de les prioritats del mandat ha estat fer que les infermeres se sentin part activa del COIB. La implantació del vot telemàtic a l’Assemblea General ha estat una de les primeres mesures per facilitar la participació. A aquesta s’hi han sumat la crida de referents infermeres i diverses enquestes impulsades per les vocalies, que han permès detectar necessitats específiques en àmbits com la pediatria, la geriatria o la infermeria del treball.

També ha tingut molt bona acollida la iniciativa “Pregunta al president” i les xerrades realitzades als centres de treball.

Compromís institucional i defensa de la professió

En aquest primer any, el COIB ha intensificat la seva acció institucional i política per garantir i defensar el reconeixement de la professió infermera. Així, l’equip de govern s’ha reunit amb representants polítics de totes les administracions públiques, així com ha incrementat la seva presència en els mitjans de comunicació. Aquesta tasca ja s’ha traduït en més de 180 aparicions en premsa, amb un increment del 8% respecte al mateix període de l’any anterior.

Millora dels serveis i transformació interna

La corporació ha constituït la Comissió contra l’intrusisme professional, amb ja casos d’èxit, i s’ha creat la Comissió de Política i Gènere per incorporar una perspectiva feminista dins i fora del COIB. En paral·lel, s’han ampliat serveis com el programa de retorn, s’ha ofert servei de canguratge i s’han impulsat nous projectes formatius, com el Màster d'Infermeria de l'Esport, organitzat entre el Barça Innovation Hub i el COIB.

A nivell intern, el COIB ha iniciat una reestructuració organitzativa per adaptar-se a les necessitats actuals, amb la creació d’un nou organigrama i el reforç d’àrees estratègiques com Comunicació i Projectes. S’ha posat en marxa una transformació digital per modernitzar els tràmits col·legials i redissenyar l’actual web.

També s’han realitzat auditories de l’estat financer i de recursos humans, i s’han revisat processos com el circuit de compres per garantir la transparència i l’eficiència.

Visibilització i promoció del talent

Per donar veu a la diversitat de la professió, s’ha impulsat la campanya “12 Mirades Infermeres”, que mostra l’expertesa i pluralitat d’àmbits d’actuació, s’han realitzat noves jornades professionals i s’ha estrenat el nou butlletí “COIBprofessió”, entre d’altres.

Aquest primer any ha suposat un punt d’inflexió en la manera de fer col·legi, amb accions concretes i estructurals que posen les infermeres al centre. El camí continua amb la mateixa vocació de servei, compromís i escolta activa cap a totes les col·legiades. 365 dies de canvi gràcies a tu.