15 de juny de 2018

Dues infermeres i una auxiliar d'infermeria d'Osona recullen en un llibre testimonis sobre la professió i l'evolució de les cures al Consorci Hospitalari de Vic

Amb "L'ofici de cuidar. 30 anys de l'equip d'infermeria de l'HUV" les infermeres Laura Arenas i Montse Bagaria i l’auxiliar d’infermeria Cristina Teixidor han volgut brindar un reconeixement al treball i la dedicació de les infermeres i les auxiliars d’infermeria de l’Hospital Universitari de Vic (HUV), aprofitant la celebració del 30è aniversari de l’hospital. Un relat de moltes veus que acosta al dia a dia dels professionals de la cura i que és testimoni de quina ha estat la seva evolució.

Disponible la nova edició del Manual de vacunacions de Catalunya

L'Agència de Salut Pública de Catalunya ha publicat la cinquena edició del Manual de vacunacions de Catalunya, que vol ser una eina útil per als professionals de la salut que recomanen o administren vacunes. El document, que actualitza el de l’any 2006, recull les actualitzacions de les recomanacions de vacunació sistemàtica tant per a la població general com per als grups de risc, amb l’objectiu d’abastar la vacunació al llarg de la vida.

0 Comentaris

Infermeres i metges de Barcelona impulsen la plataforma digital per a infermeres Nursicum

Es tracta d’una comunitat virtual al servei d'infermeres i infermers que posa a la seva disposició una plataforma per compartir inquietuds i coneixements de forma gratuïta. Els usuaris hi poden intercanviar opinions, contactar amb altres professionals i accedir a recursos com ara un repositori de 200 revistes científiques infermeres, l'accés a guies de pràctica clíniques o a esdeveniments professionals com jornades, congressos o simposis.

6 de juny de 2018

Ja està disponible la darrera revisió del Protocol de seguiment de l’embaràs a Catalunya

L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha presentat la tercera revisió del protocol que s’implementarà progressivament a tot Catalunya. Entre les novetats s’incorporen les eines de cribratge per detectar precoçment problemes de salut mental i millora la detecció de consum de drogues i alcohol o de violència de gènere.

4 de juny de 2018

Nova Guia del part a casa de Catalunya

Ja està disponible la nova Guia del part a casa de Catalunya, elaborada per llevadores expertes en l’assistència al part domiciliari i recolzada per l'Associació de Llevadores del Part a Casa de Catalunya (ALPACC), l'Associació Catalana de Llevadores (ACL), la Federación de Asociacions de Llevadores Espanyola (FAME) i el Consell de col.legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya. Més de 330 dones decideixen parir a casa cada any a Catalunya. Una opció que no està incorporada a la cartera del CatSalut.

0 Comentaris

Tertúlia sobre els canvis i nous reptes de l'acompanyament en el procés final de vida

El 6 de juny el COIB acull la 4a tertúlia organitzada per l’Associació per a l’Acompanyament al Final de la Vida Hospice.cat  «Cal repensar les cures per viure el procés final de la vida ‘Viure Hospice’» dins el marc del cicle de Drets i Deures en el procés de final de vida.

Les infermeres d'al·lergologia catalanes celebren la 18a jornada anual

El 8 de juny a Barcelona tindrà lloc la reunió anual de l'Associació Catalana d'Al·lergologia de Diplomats en Infermeria (ACADI) que se celebra conjuntament amb la Societat Catalana d’Al·lèrgia i Immunologia Clínica. Sota el lema "Més enllà de la tècnica", es tracta d'una trobada d'intercanvi i actualització del coneixement imprescindible per a les infermeres i els infermers en l'àmbit de l'al·lergologia.

15 de maig de 2018

Lourdes Mestres: «Les infermeres interactuem constantment amb el cos físic i emocional de les persones, necessitem saber quin valor i significat té per a cada una d'elles»

El COIB ha endegat una línia de treball orientada a definir i reconèixer l’activitat infermera dedicada a la gestió de la imatge corporal de les persones i sobre la que es començarà a oferir formació el proper curs 2018-2019. Hem parlar amb Lourdes Mestres i Camps,  infermera i antropòloga, sobre quina és la mirada infermera sobre la gestió del cos físic, social, emocional i cultural.

11 de maig de 2018

La Fundació Infermeria i societat convoca les ajudes a la recerca infermera 2018

La Fundació Infermeria i societat convoca les Ajudes a la Recerca Infermera 2018 amb les que vol potenciar l’augment de la qualitat i la quantitat d’estudis de recerca infermera que fonamentin les cures basades en l’evidència realitzades a les persones. Amb un pressupost total de 40.000 euros, els interessats poden presentar les seves sol·licituds del 12 al 31 de maig de 2018.

0 Comentaris

Infermeres familiars i comunitàries es reuneixen en una jornada sobre vacunes

El 7 de juny a Igualada l'Associació d’infermeria Familiar i Comunitaria de Catalunya (AIFiCC) organitza la sisena trobada sobre vacunes. Professionals de la salut de diferents vessants i experts en la matèria hi participaran amb l'objectiu d’ampliar coneixements i posar en comú experiències.