Segona edició de les jornades de prevenció i atenció del peu en persones diabètiques

Els dies 15 i 16 de febrer tindran lloc a Barcelona les segones jornades centrades en l’atenció podològica a les persones amb diabetis organitzades pel Consorci Sanitari Integral, FIATC Seguros i la Clínica Diagonal i amb la col·laboració del COIB. Les col·legiades que hi vulguin assistir gaudeixen d’un preu especial per a la inscripció.

0 Comentaris
La infermera Doris Grinspun serà investida Doctora Honoris Causa de la Universitat de Lleida
13 de desembre de 2017

La reconeguda infermera i Doctora en Ciències Infermeres rebrà el 8 de febrer aquest reconeixement a proposta de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la Universitat de Lleida (FIF-UdL). Grinspun és actualment gerent general de l’Associació Professional d'Infermeres d'Ontario (RNAO Canadà) i impulsora de les Guies BPSO® (Best Practice Spotlight Organizations).

0 Comentaris
    Un projecte infermer convida a les persones ingressades a escriure relats

RELAT-Hos és la iniciativa liderada per la infermera de l’Hospital Universitari de Bellvitge Antonia Castro i per la Direcció d’Infermeria del centre amb l’objectiu d’oferir a les persones que estan ingressades una alternativa creativa a les llargues esperes. El projecte, que inicialment es desenvoluparà fins a finals del 2018, culminarà amb l’edició d’una publicació que reculli tots els relats.

0 Comentaris
    Elisabeth Vives: «Un dels meus objectius és recuperar, revisar i adaptar les guies d’infermeria per estudiar com les podem implementar»

Després de 14 anys, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha restaurat en el seu organigrama la figura de la Directora d’Infermeria. Una absència llargament reclamada per les 261 infermeres i infermers que hi treballen i que conformen un 36% de la plantilla del SEM. Elisabeth Vives, infermera amb una trajectòria  assistencial i de gestió de prop de vint anys al SEM, empren el repte com a directora d'infermeria del SEM amb empenta i amb la visió privilegiada que li dona haver rotat per diferents serveis de l’empresa.

0 Comentaris
    Teresa Versyp: «La Física Quàntica explica molts fenòmens de la vida i també de com actuen les teràpies complementàries»
    5 de desembre de 2017

Entrevistem a Teresa Versyp, experta en Física Quàntica, conferenciant, investigadora i escriptora amb més de 25 anys d’experiència en docència. En el marc de Jornada Natural de Tardor del 22 de novembre, vam poder gaudir de la seva conferència "Física Quàntica, consciència i salut". Des del punt de vista quàntic, Versyp va parlar de les energies subtils que formen part de l’ésser humà i de l’Univers i va posar de manifest el camp d’interconnexió entre l’energia i la matèria, establint les bases per a la interrelació entre el cos i la ment.

0 Comentaris
    Els premis 'Enfermería en Desarrollo 2017' reconeixen el treball de la infermera Sandra Duque

Els guardons, que reconeixen la tasca d’infermeres i fisioterapeutes que treballen pel desenvolupament de les respectives professions, han premiat el treball de la infermera de la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell sobre la promoció del coneixement de la teràpia inhalatòria amb l’objectiu de reduir els errors en l’ús dels inhaladors en un hospital comarcal a la categoria de millor treball infermer. L'entrega dels premis va tenir lloc el 23 de novembre a Madrid.

0 Comentaris
    Una de cada tres infermeres catalanes està en risc de desenvolupar problemes de salut mental
    28 de novembre de 2017

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya i la Fundació Galatea han presentat els resultats de l’estudi “Salut, estils de vida i condicions de treball de les infermeres i infermers de Catalunya”. Un treball que mostra els riscos als que està exposat un dels col·lectius professionals sanitaris més nombrós, amb més de 50 mil infermeres i infermers treballant majoritàriament en activitat assistencial de l’àmbit públic, concertat, privat i per compte propi.

0 Comentaris
    Les llevadores aposten per potenciar les activitats de prevenció i control per evitar les infeccions de transmissió sexual i el VIH
    27 de novembre de 2017

Han passat 36 anys des que es va descriure el primer cas de la Síndrome de la Immunodeficiència Adquirida (SIDA) al món. Tot i l’avenç en el tractament de la malaltia, aquesta segueix sent un dels problemes de salut pública més greu a nivell mundial. Les llevadores a Catalunya realitzen una important tasca de prevenció i informació des dels programes especialment adreçats a la població adolescent i des dels centre d’Atenció a la Salut i reproductiva (ASSIR) de tot el territori.

0 Comentaris
    Roser Porta: «En l'abordatge de la violència masclista cal que les llevadores no ens sentim soles i formem equip»

Roser Porta: «En l'abordatge de la violència masclista cal que les llevadores no ens sentim soles i formem equip»

Durant el segon semestre del 2017, les denúncies per violència de gènere a Espanya han augmentat un 18% segons l’Observatori contra la violència domèstica i de gènere. Coincidint amb el Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones (25 de novembre) parlem amb la llevadora Roser Porta, del Centre d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) Muntanya, sobre l’abordatge de la violència contra les dones.

0 Comentaris
    Els premis de recerca en infermeria de la Fundació Vila-Saborit celebren la seva segona edició
    22 de novembre de 2017

Els premis de recerca en Infermeria de la Fundació Vila-Saborit celebren la seva segona edició

La Fundació Vila-Saborit, en col·laboració amb l'Hospital Universitari Sagrat Cor i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona), han lliurat els guardons de la segona edició dels Premis de recerca en Infermeria Fundació Vila-Saborit que reconeixen a joves investigadors.