30 de maig de 2022

Aquest tràmit es pot fer presencialment a la seu del COIB amb cita prèvia i de forma telemàtica mitjançant el DNI electrònic o l'idCAT

Comença la col·legiació de més de 1.400 noves infermeres i infermers 22

El proper 7 de juny s’inicia el període de col·legiació al Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) de més de 1.400 graduades i graduats en infermeria de la demarcació de Barcelona que s’incorporen al mercat laboral. La corporació ha dut a terme diverses mesures per procedir a aquest tràmit, necessari per poder exercir la professió, i que les infermeres i infermers poden fer presencialment o de forma telemàtica.

Amb la voluntat d'evitar concentracions de persones a la seu del COIB i de disminuir el temps d'espera, per tramitar noves col·legiacions és imprescindible demanar cita prèvia en aquest calendari,
    on s’habiliten les cites setmanalment. Si s'utilitza un ordinador o dispositiu no personal, s'ha de tancar el navegador i esborrar l'historial.

El tràmit, que té una durada aproximada de 20 minuts, es duu a terme de dilluns a divendres, en l’horari d’atenció habitual, de 9 a 20 hores de dilluns a dijous i els divendres de 9 a 15 hores. La
    documentació que cal aportar per col·legiar-se consta del títol acadèmic; el DNI, carnet de conduir o passaport en vigor; una fotografia tipus carnet i les dades bancàries. El pagament es pot fer amb targeta de crèdit o dèbit o transferència bancària prèvia.

Malgrat que s’hagin eliminat la majoria de les mesures de protecció contra la covid-19, es recomana mantenir l’ús de la solució hidroalcohòlica per a la neteja de mans, fer ús de la mascareta i mantenir la distància entre persones.

Col·legiacions al territori

Per tal d’apropar i facilitar aquest tràmit a les infermeres i infermers que resideixen al territori, el COIB realitzarà col·legiacions fora de la seva seu a les ciutats de Vic, el 10 de juny; Manresa, el 17 de juny; Terrassa, el 22 de juny; i Mataró, el 29 de juny. Per aquest tràmit, és imprescindible demanar cita prèvia en aquest calendari. Si s'utilitza un ordinador o dispositiu no personal, s'ha de tancar el navegador i esborrar l'historial.

Col·legiacions telemàtiques

En el cas de les col·legiacions online, cal comptar amb el DNI electrònic o bé l'idCAT i aportar la documentació de la titulació signada de manera vàlida, mitjançant un codi QR o codi de verificació o signatura electrònica. S’està treballant per incorporar també l’idCAT a aquest tràmit. Els dies laborables, les col·legiacions es tramiten en un període de 24 o 48 hores.

Comença la col·legiació de més de 1.400 noves infermeres i infermers 22

Totes les consultes es poden adreçar al correu electrònic info@coib.cat o al telèfon d’atenció col·legial gratuït 900 705 705.