5 de gener de 2024

L’Àrea de Cooperació del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha programat tres cursos nous per l’any 2024 per introduir-nos a la cooperació i a les emergències humanitàries.

El COIB estrena nous cursos dins l’Àrea de Cooperació

Les infermeres són la pedra angular dels sistemes de salut al món sencer. El seu paper en contribuir al dret a la salut per a tota la població és clau. Així mateix, la cooperació és un dels instruments que poden fomentar relacions internacionals que afavoreixin un món més just.

Per això, el curs “Introducció a la Cooperació Internacional” oferirà una visió general i actualitzada del que vol dir cooperar avui en dia, centrant-se de forma particular a l’àmbit sanitari. Es combinarà teoria i pràctica amb l'objectiu d'incentivar que aquelles col·legiades interessades puguin posar al servei de projectes i programes els seus coneixements, capacitats i ganes de desenvolupar la seva professió en el món de la cooperació. S’aprendrà sobre les diferents modalitats i actors que participen en la cooperació internacional i el paper de les ONG, especialment les dedicades a l’àmbit sanitari.

També per aquest 2024, s’han plantejat els cursos “Gestió de respostes a emergències humanitàries”, un curs que busca conèixer els aspectes més significatius de la salut de projectes de resposta a emergències humanitàries i l’epidemiologia, fent èmfasi a les situacions de desastre. “Enfocament marc lògic: aplicació en projectes de cooperació en salut” és l’últim dels cursos plantejats, on s’aprendrà el cicle complet del projecte en la cooperació.

Consulteu els tres cursos i les seves dates aquí