31 d’agost de 2022

La mostra està inclosa dins el recorregut de la visita del conjunt patrimonial. Per poder-hi accedir, cal adquirir l'entrada general al recinte que, per a les col·legiades i els col·legiats del COIB, té un 50 % de descompte.

L’exposició sobre el paper de les infermeres al llarg de la història arriba al Recinte Modernista de Sant Pau

El Pavelló d’Operacions del Recinte Modernista de Sant Pau acollirà de l’1 de setembre al 2 d’octubre l’exposició "Infermeres en la memòria: la força invisible d’una professió", que repassa la història de la infermeria des de començament del segle XIII fins a la creació de la diplomatura universitària, l’any 1977. La mostra reivindica el patrimoni tècnic, històric i artístic, tant material com immaterial, de les infermeres, mitjançant documents textuals i iconogràfics, i també amb objectes que han format part de la pràctica professional de les infermeres al llarg de la història.

L’exposició està organitzada per l’Escola Universitària d’Infermeria de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, la Universitat Autònoma de Barcelona i l’associació Febe d’Història de la Infermeria, i compta amb la col·laboració del COIB i del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.

La mostra, que es pot visitar de dilluns a diumenge de les 10 a les 18.30 hores, està inclosa dins el recorregut de la visita del conjunt patrimonial del Recinte Modernista de Sant Pau. Per poder-hi accedir cal adquirir l'entrada general al recinte que, per a les col·legiades i els col·legiats del COIB, té un 50 % de descompte. Les persones acompanyants, fins a un màxim de quatre, tenen un 30 % de descompte. Les entrades es poden comprar a la taquilla del Recinte Modernista, al carrer Sant Antoni Maria Claret, 167 (cantonada carrer Cartagena), cada dia fins a les 18 hores, identificant-se a la recepció amb un document que acrediti la col·legiació.

L'exposició es va poder veure a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona, al Campus Clínic, del 12 de maig al 30 de juny del 2022 i, entre el 18 i el 28 de juliol, es va instal·lar al Centre Cultural de la Mercè de Girona. La primera vegada que es va muntar l'exposició va ser l'any 2018 a Palma, coincidint amb el Congrés Internacional d'Història de la Infermeria. El contingut de l'exposició s'adapta a la realitat de la professió de cada espai on es pot veure.