22 de març de 2022
- ACTUALITZACIÓ DE LA NOTÍCIA PUBLICADA EL 9 DE MARÇ

La corporació dona resposta a la petició que li han fet diverses infermeres per facilitar la participació en la mobilització. També hi poden viatjar persones que no estiguin col·legiades, pagant el bitllet, que té un preu de 44 euros. D'altra banda, la Junta de Govern de la corporació decideix atorgar una subvenció de 44 euros a les col·legiades que hagin adquirit un bitllet abans del 9 de març.

El COIB posa a disposició de les seves col·legiades autocars per assistir a Madrid el 25 de març a la manifestació per demanar l’avançament de la jubilació als 60 anys

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) posa a disposició de les persones que hi estan col·legiades 58 places d’autocar per poder assistir a la manifestació que hi ha convocada a Madrid el divendres 25 de març de 2022, a les 12 h, davant del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, per demanar que els professionals de la salut puguin avançar voluntàriament la jubilació als 60 anys.

L’autocar sortirà de l’Estació d’Autobusos de Sants, de Barcelona, a la mitjanit (0.00 h) del mateix dia 25 i es preveu que arribi a Madrid a les 8.30 h. A la tornada, sortirà de Madrid a les 17 h i arribarà a Barcelona a la 1.00 h del dia 26.

Les col·legiades i els col·legiats del COIB hi poden sol·licitar plaça gratuïta a través del següent formulari. La data límit per fer les peticions s'ha ampliat fins al 23 de març.

D'altra banda, la Junta de Govern del Col·legi ha aprovat atorgar una subvenció de 44 euros per persona a les col·legiades que puguin justificar despeses de desplaçament per assistir a la manifestació, que s'hagin produït abans del 9 de març. Per poder optar a aquesta ajuda, cal enviar un missatge a info@coib.cat, abans de les 23.59 h del 23 de març de 2022 i ens posarem en contacte amb vosaltres.

D’aquesta manera, es dona resposta a la petició que li ha fet la plataforma Enfermería Digna i diverses persones col·legiades, de manera particular, perquè la corporació faciliti a les infermeres de Barcelona la participació a la manifestació. El COIB està en contacte en tot moment amb representants de la plataforma Jubilación Anticipada Voluntaria en Instituciones Sanitarias y Sociosanitarias (JAVIISS), que han convocat la protesta.

Les persones que no estan col·legiades i que vulguin assistir a la manifestació també poden sol·licitar plaça d’autocar. En aquest cas, hauran de pagar el cost del viatge, que és de 44 euros. La sol·licitud es pot fer al mateix formulari d’inscripció que s’ha habilitat perquè les col·legiades reservin plaça.

Condicions de treball dures

Amb aquesta protesta, la manifestació JAVIISS demana al Govern espanyol que permeti que els professionals de la salut es puguin jubilar als 60 anys sense penalització econòmica. La plataforma recolza la seva demanda en el Reial Decret 8/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social, en què es recull que l’edat de jubilació es podrà rebaixar “en els grups o activitats professionals, els treballs dels quals sigui de naturalesa excepcionalment penosa, tòxica, perillosa o insalubre, i comportin índexs elevats de morbiditat o mortalitat.”

Els professionals de la salut, especialment les infermeres, treballen amb unes condicions especialment dures i es veuen sotmesos a riscos físics, químics, biològics i psicosocials, que són intrínsecs a la professió.

Formulari d'inscripció