Actualitat professional

Professió
Segona edició de les jornades de prevenció i atenció del peu en persones diabètiques

Els dies 15 i 16 de febrer tindran lloc a Barcelona les segones jornades centrades en l’atenció podològica a les persones amb diabetis organitzades pel Consorci Sanitari Integral, FIATC Seguros i la Clínica Diagonal i amb la col·laboració del COIB. Les col·legiades que hi vulguin assistir gaudeixen d’un preu especial per a la inscripció.

Professió
Elisabeth Vives: «Un dels meus objectius és recuperar, revisar i adaptar les guies d’infermeria per estudiar com les podem implementar»

Després de 14 anys, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha restaurat en el seu organigrama la figura de la Directora d’Infermeria. Una absència llargament reclamada per les 261 infermeres i infermers que hi treballen i que conformen un 36% de la plantilla del SEM. Elisabeth Vives, infermera amb una trajectòria  assistencial i de gestió de prop de vint anys al SEM, empren el repte com a directora d'infermeria del SEM amb empenta i amb la visió privilegiada que li dona haver rotat per diferents serveis de l’empresa.

Professió
Un projecte infermer convida a les persones ingressades a escriure relats

RELAT-Hos és la iniciativa liderada per la infermera de l’Hospital Universitari de Bellvitge Antonia Castro i per la Direcció d’Infermeria del centre amb l’objectiu d’oferir a les persones que estan ingressades una alternativa creativa a les llargues esperes. El projecte, que inicialment es desenvoluparà fins a finals del 2018, culminarà amb l’edició d’una publicació que reculli tots els relats.