18 d’agost de 2021
- La Comissió Deontològica del COIB publica els resultats d’una enquesta que han contestat 1.637 professionals en actiu

Les infermeres en actiu han de vacunar-se per raons professionals. Així ho han expressat els participants en el “Qüestionari sobre la opinió en relació a l’obligació de les infermeres a vacunar-se de COVID -19” que es va remetre a les totes les col·legiades en actiu el passat mes d’abril.

El 99% de les infermeres de Barcelona creu que els professionals de la salut han de vacunar-se contra la covid19

L’informe elaborat per la Comissió Deontològica del COIB revela que el 80% de les infermeres de Barcelona opinen que les seves companyes han de vacunar-se amb independència de quin sigui el seu àmbit de treball, mentre que el 19% creu que només les infermeres assistencials estarien obligades a vacunar-se per raons professionals.

Els motius que els participants esgrimeixen per defensar la obligatorietat de la vacuna són dos. Un 76% creu que davant d’un problema de salut pública com la pandèmia, la vacunació de les infermeres ha de ser obligatòria. El 24% creu que l’interès general justifica que no es respecti el principi d’autonomia en el cas de les infermeres.

Sobre la instància que ha de regular la vacunació obligatòria de les infermeres, l’opinió està dividida. Un 50% creu que aquesta responsabilitat ha de recaure en l’empresa on treballa cada professional, un 37% creu que ha de ser una recomanació dels col·legis professionals i per últim, un 13% considera que es necessari que aquesta obligatorietat s’aprovi per llei.

Malgrat això, el 24 % de les enquestades ha manifestat que no es volen vacunar. El 50% d’elles justifiquen la seva postura per la manca d’evidència científica sobre la vacuna.

Consulta més resultats de l’enquesta.