9 de març de 2023

La infermera, l’ètica i la pandèmia recull els testimonis d’infermeres i d’altres professionals que van participar en el cicle de webinars que la Comissió Deontològica del Col·legi va realitzar durant els anys 2020 i 2021

El COIB publica un llibre sobre els dilemes ètics que han afrontat les infermeres durant la pandèmia

La Comissió Deontològica del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha elaborat un llibre sobre els dilemes ètics que han afrontat les infermeres durant la crisi sanitària provocada per la covid-19. Amb el títol La infermera, l’ètica i la pandèmia, l’obra recull els testimonis que diverses infermeres i altres professionals van oferir durant el cicle de seminaris web (webinars) que la Comissió va organitzar durant els anys 2020 i 2022. El treball està coordinat per Gerard Colomar Pueyo, membre de la Comissió.

El llibre aborda qüestions relacionades amb l’atenció a les persones, tant infants com adults com persones grans, a l’atenció primària, a l’hospitalària, a la sociosanitària i a la residencial. El propòsit de l’obra ha estat “mostrar la resposta holísitica que hem donat les infermeres a aquesta situació des d’una perspectiva ètica, tant de tipus principialista com des de l’ètica de la cura.”

Alguns capítols consisteixen en un resum dels webinars i d’altres són comunicacions realitzades a posteriori pels seus participants. Els autors del llibre han estat Gerard Colomar Pueyo, Paola Galbany Estragués, Margarita García de Vicuña Muñoz de la Nava, Mónica Jiménez Pancorbo i Montserrat Venturas Nieto, Rosa Bayot Escardívol, Francisco José Cambra Lasaosa, Emma Costas Muñoz, Rosamaria Escolà Pellicer, Maria Jiménez Herrera, Laia Lacueva Pérez, Assumpció Laïlla i Jou, Cristina Lasmarias Martínez, Isabel Llimargas Doña, Jordi Morató Bullido, Maria Padró Hernández, Rosa Rifà Ros, Omar Rodríguez Forner, Ana Rodríguez Marcos, Noemí Sech Macías, María del Mar Sevillano Lalinde, i Carme Vila Gimeno.

Referència del llibre

Colomar, G. (coord.). (2023). La infermera, l’ètica i la pandèmia. Barcelona: Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, 2023. ISBN: 978-84-09-48932-9

Foto: Ariadna Creus i Àngel García, Banc d’Imatges Infermeres