23 de març de 2022

Durant una reunió amb un grup d’infermeres d’origen ucraïnès que treballen a Barcelona, s’ha acordat establir aquest òrgan per donar suport a les persones procedents del conflicte i les que resten a Ucraïna

El COIB crea una comissió amb infermeres col·legiades originàries d’Ucraïna per canalitzar l’ajuda als refugiats

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha creat una comissió temporal que tindrà la funció de detectar les necessitats de les persones refugiades procedents d’Ucraïna i de les que romanen al país, així com canalitzar l’ajuda. La comissió està formada per un grup d’infermeres d’origen ucraïnès que estan col·legiades al COIB.

La decisió s’ha pres el dia 22 de març, durant una reunió entre la presidenta del COIB, Paola Galbany; el tresorer de la corporació, Enric Mateo; la directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional de l’entitat, Glòria Jodar, el responsable de Projectes del Col·legi, Marc Fortes, i sis infermeres d’origen ucraïnès, Ruslana Zlobynets, Olha Myezyentseva, Vlada Maksymyuk, Alla Sobishchak, Anzhela Felip de Valdivia i Elyzaveta Bystrova Chepets.

Aquest grup d’infermeres s’han posat a disposició del recinte de la Fira de Barcelona, on s’està organitzant el suport als refugiats que venen de la zona del conflicte.

El grup està obert a la incorporació de més infermeres del COIB procedents d’Ucraïna.