22 de gener de 2019

Convidada pel Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona i la Fundació Víctor Grífols i Lucas, imparteix un seminari centrat en el paper de les tecnologies aplicades al tenir cura i en les seves conseqüències socials.

Ingunn Moser, sociòloga referent internacional en estudis de ciència i tecnologia al servei del tenir cura, visita Barcelona

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona i la Fundació Víctor Grífols i Lucas porten a Barcelona a la prestigiosa investigadora noruega Ingunn Moser, reconeguda internacionalment per les seves aportacions en el camp dels estudis socials de la ciència, la tecnologia i la salut. El seu treball posa especial èmfasi en un nou plantejament sobre el paper de la tecnologia en el tenir cura i les seves conseqüències socials, basades en valors i transcendència social.

Moser, que és professora de sociologia i estudis socials de ciència, tecnologia i medicina i rectora a la Universitat Especialitzada VID d'Oslo, obrirà el debat per qüestionar-nos quin serà el rol de les tecnologies en el tenir cura i en les relacions socials. Mentre que les avaluacions de les tecnologies del tenir cura se centren principalment en l'efecte i l'eficiència econòmica, Moser considera i examina les seves conseqüències no tan sols funcionals sinó també socials i afectives i el seu impacte en aspectes quotidians. Entre els temes analitzats per Moser s’hi troben la relació entre la tecnologia i la discapacitat, l’ètica de la teleassistència en la cura de les persones grans, l’ús de la tecnologia en l’atenció a la demència o l’ús de mascotes robotitzades o de tecnologia d’atenció personalitzada.