Infermeria Familiar i Comunitària

Notícies del Col·legi

La mort, a casa

7 de juliol de 2025

A l'article publicat al Diari de la Sanitat, Elisabet Parés, membre de la vocalia d’Infermeria Familiar i Comunitària del COIB, reflexiona sobre la dignitat i el compromís de l'acompanyament final a casa, fent valdre la presència infermera en els moments més íntims de l'acomiadament, lluny de protocols i monitors. 

Notícies del Col·legi

En els primers dos mesos d'activació del protocol infermer en l'àmbit de la cessació tabàquica, amb medicaments com la vareniclina i la citisiniclina, ja són 2.355 professionals les infermeres que han fet com a mínim una indicació i 7.637 les persones ateses.

Notícies del Col·legi

El document del Departament de Salut actualitza el del 2008 i posa en valor la capacitat de les infermeres pediàtriques, les familiars i comunitàries i les llevadores per coordinar l'atenció i interactuar, donant resposta als nous reptes de salut infantojuvenil des de l'Atenció Primària. En la revisió del document han participat l'Associació Catalana d’Infermeria Pediàtrica (ACIP), l'Associació d'Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC).