4 de desembre de 2023

L’exposició fotogràfica "Placentes", organitzada per l’equip de llevadores encapçalat per Elisenda Campreciós, es pot veure a la seu del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona fins al 28 de desembre.

Arriba el projecte “Placentes” al COIB

Aquest projecte neix l’any 2021 per tal de donar resposta al desig de moltes parelles de poder conservar la imatge de la placenta que durant nou mesos ha nodrit al seu nadó. El projecte vol donar visibilitat, des d’un altre punt de vista, als naixements i així donar una altra “vida” a aquest òrgan sovint oblidat. Després que la placenta sigui impresa en una làmina, aquesta s’entrega a la família. Les imatges que podreu veure al COIB són la fotografia d’aquestes làmines que, a través d’un programa d’edició, s’ha donat un format artístic a la imatge.

Les creadores d'aquest projecte són l'equip de llevadores format per Elisenda Campreciós, Verónica Araujo, Laia Ferrer, Ivette Díaz, Carla Vidal, Cesca Aguirre, Maria Costa, Rosa Gil, Alicia Macarrilla i Gemma Egea.

Al llarg d'aquest temps, el projecte ha tingut diverses col·laboracions, com per exemple la del servei d'anatomia patològica, anomenat "Arquitectura interna de la placenta", o d'altres futures col·laboracions, com amb obstetrícia.

“Placentes” reflexiona sobre l'únic òrgan que la dona crea per iniciar una nova vida, un òrgan que viu entremig del res i la vida, generador d'un vincle imprescindible per aconseguir que la vida creixi i converteixi a la persona en allò que és.