30 d’agost de 2021
- Vilaweb

L’anomalia espanyola: per què hi ha les proves d’antígens més cares?

La consellera del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya i directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional del COIB, Glòria Jodar, és partidària de regular el preu de les proves d'antígens, tot i que considera que la qüestió central no és si són de franc o no, sinó garantir-ne la traçabilitat més gran possible per a evitar contagis.

4 d’agost de 2021
- El Món Diari

"El que s’ha de fer no és obligar ni sancionar, sinó recomanar els criteris de bona pràctica”

La responsable de l'assessoria de responsabilitat professional del COIB, Isabel Pera, parla sobre la possibilitat d'obligar els professionals sanitaris a vacunar-se contra la covid-19.

30 de juliol de 2021
- Ràdio 4

Com prevenir l'augment de morts per les altes temperatures

La infermera Montserrat Gálvez de l'equip d'Infermera virtual dona consells de salut per a la calor al programa En Directe a Ràdio 4

20 de juliol de 2021
- ETV

Clínica Integral fem salut - Entrevista a la presidenta del COIB

En el programa d'avui ens visita la Dra. Paola Galbany, presidenta del Col·legi d'Infermeres de Barcelona, per parlar sobre l'actualitat de la pandèmia i la vacunació entre altres.

6 de juliol de 2021
- 20 minutos

La atención primaria en Cataluña, al límite por el aumento de contagios: "El coste será muy alto"

Moltes infermeres de l'atenció primària doblen torns. Estan assumint la detecció i el seguiment dels nous casos i alhora la campanya de vacunació, explica la directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional del COIB, Gloria Jodar Solà i directora del CAP Sant Andreu de la Barca.

5 de juliol de 2021
- Cafè d'idees - RTVE

Campanya de vacunació i situació actual a l'atenció primària

La secretària de la Junta de Govern del COIB, Paqui Pavón, ha estat a RTVE Catalunya per parlar sobre la campanya de vacunació de la #COVID19 i de la situació actual a l'atenció primària.

30 de juny de 2021
- Betevé

La infermeria demana a Salut que obri la vacunació a la franja entre els 12 i els 15 anys

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha celebrat aquest dimecres que el Departament de Salut hagi obert la vacunació contra la covid-19 a persones més grans de 16 anys. Tot i així, demana que es pugui ampliar l’administració del vaccí a la franja entre els 12 i els 15 anys “al més aviat possible”. En aquest sentit, el COIB recorda que fa un mes l’Agència Europea de Medicaments va aprovar l’administració de la vacuna de Pfizer als adolescents de més de 12 anys.

27 de juny de 2021
- Catalunya Ràdio

Com podrem viatjar aquest estiu?

Resolem dubtes dels oients sobre els seus viatges a l'estiu amb la Paloma Amil, infermera i vocal de ciutadania del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona.

22 de juny de 2021
- Catalunya press

Com la covid-19 ha afectat (i encara afecta) la salut mental dels sanitaris

El Col·legi Oficial d'Infermeres de Barcelona també ha vist un increment pronunciat de les visites en el Programa Retorn, un servei assistencial adreçat a col·legiades amb problemes de salut mental i addiccions. El 2020 el programa va fer 2.812 visites, un 56% més que el 2019.

20 de juny de 2021
- diaridigital.tarragona21

1.500 professionals de la salut són atesos per ansietat o depressió

Dels prop de 1.500 professionals, un 44% són infermeres i auxiliars d’infermeria i el 38% són metges; la meitat treballen en hospitals i una quarta part en l’atenció primària. El 86% són dones.
El Programa Retorn del Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona (COIB), adreçat a col·legiades amb problemes de salut mental i addiccions, va fer el 2020 2.812 visites, un 56% més que el 2019.