3 d’octubre de 2019

La directora del Centre d’Innovació i Desenvolupament Infermer (IDIC), Sol Muñoz, serà una de les ponents de la jornada de Healthio, que reuneix professionals i empreses del sector de la salut, dins de l’esdeveniment «Industry. From needs to solutions», del 29 al 31 d’octubre. La jornada es centrarà en les aplicacions de la impressió 3D en el sector de la salut.

L’IDIC, present al Healthio Day centrat en les aplicacions de la impressió 3D en l’àmbit de la Salut

El Healthio Day, el 30 d’octubre, recollirà un panell institucional sobre l’estat actual de la impressió 3D a Catalunya i en el que hi participarà Sol Muñoz, directora del Centre d’Innovació i Desenvolupament Infermer (IDIC) del COIB, al costat d’altres representats del sector. La jornada presentarà també casos d’èxit d’impressió en 3D a hospitals catalans en els que es mostrarà metodologies, materials, aplicacions, beneficis, limitacions i futurs desenvolupaments.

Segons Healthio, aquesta jornada s’emmarca en el fet que Catalunya es una de les regions més atractives per a futures inversions en la indústria de la impressió en 3D, segons un estudi de Financial Times. Actualment, a Catalunya hi ha més de 100 empreses que ofereixen serveis i productes relacionats amb la impressió en 3D i que generen uns 226 milions d’euros de facturació i l’empleabilitat de 2.000 professionals qualificats.

L’IDIC desenvolupa diverses línies de treball, en col·laboració amb altres institucions de l’ecosistema de la salut i la innovació a Catalunya, orientades a potenciar i desenvolupar aplicacions i solucions infermeres en l’àmbit de la salut. Lidera, així mateix, el grup d’innovació amb els directors i responsables dels departaments d’innovació de diferents institucions sanitàries que pretén esdevenir un agent connector de xarxes i iniciatives innovadores en matèria de salut al territori català amb una mirada transversal i internacional.