14 de juny de 2022

La confiança en la vacuna de la covid-19 entre les infermeres augmenta durant la campanya d’immunització

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha col·laborat en un estudi, liderat per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que mostra un augment de la confiança en la vacuna contra la covid-19 entre les infermeres de Barcelona al llarg de la campanya d’immunització. L’estudi també conclou que els dubtes sobre la vacuna s’associen a una percepció més baixa de risc i a la desconfiança en les institucions i la indústria, entre d’altres factors. El treball ha estat recentment a la revista Vaccines.

Segons els resultats obtinguts, abans que comencés la vacunació, el 34,2 % de les infermeres tenia almenys algun dubte sobre la vacuna i aquest percentatge va disminuir a un 17,9 % mesos després que comencés la campanya de vacunació.

Des del COIB es va enviar una enquesta a totes les infermeres col·legiades el mes de desembre de 2020, just abans que s’iniciés la campanya de vacunació, i una altra el mes de juny de 2021, quan ja estava en marxa. En la primera fase, es van obtenir 2.430 respostes i en la segona, 2.027.

Per part del COIB, han participat en el treball la presidenta de la corporació, Paola Galbany, i la directora de Coneixement i Desenvolupament Professional, Glòria Jodar.

Més informació al web de l’ASPB

Referència de l’article

Palma, D.; Hernández, A.; Picchio, CA; Jódar, G.; Galbany-Estragués, P.; Simón, P.; Guillaumes, M.; Díez, E.; Rius, C. Confidence in a Vaccine against COVID-19 among Registered Nurses in Barcelona, Spain across Two Time Periods. Vaccines 2022, 10, 873. https://doi.org/10.3390/vaccines10060873