16 de febrer de 2022

Com a infermera jubilada diu estar encantada de poder col·laborar de manera altruista en el punt de vacunació massiva que el COIB ha habilitat a la seva seu  i destaca que, “quan ets infermera, ho ets tota la vida.”

Maite Giró: “Agraeixo el Col·legi que hagi obert aquest punt de vacunació”

Des que, el 18 de gener, el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) va habilitar un punt de vacunació massiva a la seva seu hi han col·laborat de manera voluntària 29 infermeres, la majoria de les quals, jubilades. Maite Giró és una d’elles, que es mostra encantada de poder participar en aquesta iniciativa sense cobrar.

Què et sembla que el COIB hagi muntat aquest punt de vacunació massiva?

Em sembla fantàstic, perquè hi ha moltes infermeres jubilades que encara ens sentim amb moltes ganes de seguir aportant els nostres coneixements i experiència. Moltes de nosaltres col·laborem amb ONG. Durant la pandèmia, ens hem trobat que per poder col·laborar, exercint com a infermeres, ens havien de contractar, i no totes volíem. Quan ets infermera, ho ets tota la vida, i això de no poder cuidar la població ha sigut bastant frustrant.

Per què hi has volgut col·laborar?

Perquè hi havia la possibilitat de venir a vacunar sense cobrar. No tenia cap interès que em paguessin per vacunar. Jo estic col·laborant amb una ONG, per què no puc fer això sense cobrar, tenint les ganes i la formació? Les companyes que venen aquí estan molt contentes de poder fer aquest servei a la societat. Agraeixo el Col·legi que hagi tingut aquesta idea i que aquest punt estigui obert fins que sigui necessari.

Quines tasques fas al punt fas al punt de vacunació del COIB?

Reconstituir i administrar les vacunes, i donar informació a les persones abans i després de la vacunació.

Vens uns dies fixos?

Vinc dos dies per setmana, que tinc lliures, però si calgués venir més, m’adaptaria.

Què us diu la gent?

Estan encantats. Ve gent del barri i gent d’oficines, que aquí n’hi ha moltes.