24 d’octubre de 2022

El divendres 21 d’octubre, la Pobla de Claramunt va acollir la trobada dels professionals sanitaris de la comarca, que recupera el seu format habitual després de la pandèmia, amb el reconeixement a la trajectòria de professionals jubilats, la benvinguda als que s’incorporen i el lliurament de la beca i el premi “Nit de la professió”

La quinzena Nit de la Professió de l’Anoia aplega més de 150 professionals de la salut

Unes 150 persones han assistit a la quinzena edició de la Nit de la Professió de l’Anoia, un esdeveniment que aplega professionals de la salut de la comarca. L’acte, que ha recuperat el seu format habitual després de la pandèmia, s’ha celebrat el divendres 21 d’octubre al restaurant Mas dels Vivencs de la Pobla de Claramunt.

La Nit de la Professió està organitzada per la filial a l’Anoia de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i les delegacions a la comarca del Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), del Col·legi de Metges de Barcelona, el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, el Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya i el Col·legi de Psicòlegs de Catalunya.

Durant l’acte s’ha fet un homenatge als professionals que s’han jubilat durant el 2022. Les dues infermeres que deixat d’estar actives laboralment aquest any i que han assistit a l’homenatge han estat Pepi Ortines, que ha estat llevadora de l’Hospital d’Igualada, i Teresa Pelegrí, que ha treballat al CAP Nord d’Igualada. També s’ha donat la benvinguda als 21 professionals que enceten l’etapa de residents en diversos centres sanitaris de l’Anoia, d’entre els quals, les residents d’infermeria familiar i comunitària Eva Soto Gopar, Sònia Prada Girbal, Sonia Rodríguez Rodríguez i Ariadna Bonet Cantero; la d’infermeria geriàtrica Isabel Gutiérrez Rodríguez; i les d’infermeria obstetricoginecològica Leire Manterola Ikutza i Cristina Sánchez Doblas.

Durant l’acte s’ha lliurat el premi “Nit de la Professió”, que ha recaigut en el metge de l’Hospital d’Igualada, Mariano Artigot i Pellicena, pel treball “Estudio de investigación clínica del impacto de la Colecistectomía laparoscópica precoz en pacientes con Colecistitis aguda”. També s’ha fet entrega de la beca “Nit de la Professió” al metge de l’Equip d’Atenció Primària Anoia Rural, Robert Panadès, pel projecte “La telemedicina proactiva (TMP), una eina per facilitar l’accessibilitat a la sanitat universal i millorar la prevenció en salut de la població assignada a un equip d’atenció primària de salut. Tant la beca com el premi estaven dotats amb 1.500 euros.

La guanyadora de la darrera beca, que es va concedir l’any 2019, la llevadora de l’Hospital d’Igualada Laura Borrega, va explicar els resultats del seu estudi “Efectividad de la suplementación con calostro extraido prenatalmente para la prevención de complicaciones perinatales en neonatos de madres con diabetis”.

La celebració va comptar amb l’assistència del conseller de Salut, Manel Balcells; de la vicepresidenta del Parlament de Catalunya, amb funcions de presidenta, Alba Vergés; de l’alcalde de la Pobla de Claramunt, Antoni Mabras; de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, a més de representants de les institucions sanitàries de la comarca, de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i dels col·legis professionals. En representació del COIB, hi ha assistit la vicepresidenta de la corporació, Maria Romeu, i la delegada de la corporació a l’Anoia, Montserrat Aymerich.