13 d’abril de 2023

La mostra 'Infermeres en la memòria: la força invisible d’una professió' s’inaugura a la planta baixa de la seu col·legial el proper 18 d’abril i es podrà visitar fins al 12 de maig

L’exposició que reivindica el paper de les infermeres al llarg de la història arriba a la seu COIB

La planta baixa de la seu del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) acollirà entre els dies 17 d’abril i 12 de maig l’exposició “Infermeres en la memòria: la força invisible d’una professió”. La mostra, que repassa la història de la infermeria des del segle XII fins a la creació de la diplomatura universitària l’any 1977, s’inaugurarà de forma oficial el dimarts 18 d’abril, a les 17 hores. Durant la inauguració, la comissària de l’exposició, Glòria Gallego, que és membre de l’associació Febe d'Història d’Infermeria de llengua catalana, oferirà una visita guiada.

Organitzada pel Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) i l’associació Febe d’Història de la Infermeria, amb la col·laboració del i el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC), l’exposició reivindica el patrimoni tècnic, històric i artístic, tant material com immaterial de les infermeres mitjançant documents textuals i iconogràfics i amb objectes que han format part de la pràctica professional de les infermeres al llarg de la història.

Formada per panells il·lustrats, vitrines i maniquins amb uniformes, la mostra fa un recorregut per l’evolució històrica de la infermeria des de l’època medieval, posant èmfasi en el paper de la professió en les dues guerres mundials i la Guerra Civil espanyola. L’exposició també mostra el progrés dels estudis i les escoles d’infermeria fins a la creació dels estudis universitaris durant la segona meitat dels anys 70.

Aquesta és la darrera parada de l’exposició itinerant a Catalunya. A la demarcació de Barcelona, es va poder veure entre el 28 de febrer i l’11 d’abril al vestíbul de l’Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa, del 5 d'octubre al 2 de novembre al Campus Universitari Mar, de l’1 de setembre al 2 d’octubre, al Recinte Modernista de Sant Pau i del 12 de maig al 30 de juny del 2022 al Campus Clínic de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona. La primera vegada que es va muntar l'exposició va ser l'any 2018 a Palma, coincidint amb el Congrés Internacional d'Història de la Infermeria. El contingut de l'exposició s'adapta a la realitat de la professió de cada espai on es pot veure.

Inscriu-t'hi!