18 de gener de 2019

Es tracta de dos manifestos, un d’acadèmic que denuncia l’atac que actualment pateixen les polítiques d’igualtat a l’Estat amb la voluntat de fer retrocedir els avanços de la lluita contra la violència i la discriminació social de les dones, i un altre en suport a les mobilitzacions arreu del territori que denuncien la situació de retrocés de drets de les dones andaluses fruit de la investidura de la Junta d’Andalusia.

El COIB dona suport als manifestos que denuncien el retrocés dels drets de les dones i de les polítiques contra la violència de gènere

El ‘Manifiesto de apoyo académico a las políticas contra la violencia de género’, promogut per la Plataforma Universitaria de Estudios Feministas y de Género (EUFEM), l’han fet públic nombrosos instituts d’investigació d’estudis de gènere d’universitats estatals i també s’hi ha sumat la Comissió de Dones i Igualtat de l'Associació Intercol·legial, de la qual el Col·legi en forma part. En aquest manifest s'assegura que «desde la universidad, institución garante del ejercicio del pensamiento libre e igualitario, no vamos a tolerar el ataque actual a las políticas de igualdad por parte de sectores que, a través de mensajes basados en graves errores, quieren minar el avance que ha supuesto la lucha contra la violencia y la discriminación social desde las políticas estatales, los movimientos sociales y la acadèmia».

Llegeix el manifest

Pel que fa al manifest ‘Els nostres drets no es negocien. Ni un pas enrere en igualtat’, que ha promogut el Consell Nacional de les Dones de Catalunya fa referència a la situació viscuda després de la investidura de la Junta d’Andalusia. El text expressa el seu suport a les mobilitzacions a Andalusia i a la resta de l'Estat en contra de la vulneració dels drets de les dones. El Consell Nacional de les Dones de Catalunya (CNDC) és l’òrgan consultiu que integra 389 entitats interlocutores amb el Govern de la Generalitat en matèria de polítiques de dones. El manifest assegura que «Denunciem i rebutgem la negociació dels nostres drets, que NO són una moneda de canvi. Negar la realitat de la violència masclista és una clara vulneració dels drets humans intolerable al 2019. El CNDC manifesta, alhora, el rebuig a qualsevol retrocés dels drets LGTBI reconeguts, que fan avançar cap a la igualtat i contribueixen en l’eliminació de l’heteropatriarcat».

Llegeix el manifest