11 de setembre de 2023

Davant les mostres de solidaritat de les infermeres i infermers de Barcelona que volem ajudar als ferits i afectats pel terratrèmol que la matinada del dissabte, dia 9 de setembre, va patir el Marroc, el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) desaconsella a les seves col·legiades, col·legiats i altres, en general, viatjar pel seu compte al país nord-africà amb la intenció de prestar ajut humanitari sense l'acompanyament i suport d'una entitat de cooperació responsable.

Davant les mostres de solidaritat de les infermeres que volem ajudar als ferits i afectats pel terratrèmol del Marroc, el COIB desaconsella viatjar pel seu compte sense l'acompanyament d'una entitat de cooperació.

Com és habitual, en el cas de les infermeres que marxen a missions de cooperació amb alguna entitat o per compte propi, se'ls hi recorda que han d'avisar al COIB per fer la corresponentment extensió de la seva pòlissa de Responsabilitat Civil.

El COIB reitera la seva solidaritat amb el poble marroquí. Així com participa en diferents consultes i accions sobre el terreny per avaluar el necessitat d'infermeres. En aquest sentit, el col·legi ha obert una llista d'infermeres interessades a col·laborar amb les institucions i entitats de cooperació que precisin infermeres. Formulari de contacte.

Des del COIB, també es fa una crida als contractadors de salut perquè facilitin la participació de les infermeres en aquestes missions de cooperació.