1 de setembre de 2023

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) acull i col·labora en l'organització de la conferència anual 2023 de l'European Forum for Primary Care (EFPC). Aquest any amb un enfocament en les Crisis Humanitàries Internacionals la pregunta que es planteja és: Quin és el paper de l'Atenció Primària per a la Cohesió Social Internacional? La trobada tindrà lloc a la seu del COIB, del 17 al 19 de setembre de 2023.

El COIB acull i participa en la Conferència Anual 2023 del European Forum for Primay Care

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) presenta una destacada proposta acadèmica. En primer lloc, un taller centrat en la creació de Material Educatiu per a l'Atenció Primària a càrrec dels integrants del projecte Infermera virtual, Montserrat Sebastià, Sandra Rodríguez i Marc Fortes. Aquest taller tindrà com a objectiu explorar la importància de desenvolupar recursos educatius que contribueixin a millorar l'atenció primària i la salut de les persones. El taller del COIB sobre la creació de material educatiu per a l'atenció primària destacarà la importància de desenvolupar recursos didàctics adaptats a les necessitats i realitats dels contextos comunitaris i personals. Durant 90' s'exploraran les millors pràctiques en la creació de continguts educatius que puguin ser utilitzades pels professionals de la salut en la seva pràctica diària.

En segon lloc, un taller titulat "La Tecnologia al Servei dels Infermers d'Atenció Primària. Un enfocament integral tenint en compte les intel·ligències col·lectives, artificials i futures", a càrrec del professor Josep Maria Monguet. Serà una proposta innovadora i rellevant per als professionals de la salut. Aquest taller se centrarà en com les noves tecnologies poden ajudar a implementar el model de Gestió Infermera de la demanda (GID) i, per tant, millorar i enriquir el treball de les infermeres d'atenció primària. S'exploraran temes com les intel·ligències artificials, la col·laboració col·lectiva i les perspectives futures en el camp de l'atenció primària.

Aquest esdeveniment reuneix professionals i experts en l'àmbit de la salut per debatre i compartir coneixements sobre com l'atenció primària pot jugar un paper fonamental en la cohesió social en contextos de crisi humanitària. Durant aquests tres dies, es realitzaran ponències, taules rodones i sessions de treball, tot això amb la finalitat de promoure l'intercanvi d'idees i la col·laboració en la millora de l'atenció primària en aquestes situacions tan complexes.