8 d’octubre de 2020

La reunió de l’òrgan suprem de representació col·legial, que s’havia de celebrar obligatòriament de manera presencial durant el mes d’octubre, s’ha dut a terme el dia 7 d’aquest mes, seguint les mesures establertes per les autoritats sanitàries

L’assemblea del COIB aprova els pressupostos del 2020 i la memòria i el tancament econòmic del 2019

L’Assemblea General del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha aprovat la memòria d’activitats del 2019 per 78 vots a favor, cap en contra i 46 en blanc; la liquidació econòmica de l’any passat, per 76 vots a favor, 29 en contra i 20 en blanc, i el pressupost del 2020, per 64 vots a favor, 47 en contra i 12 en blanc. La trobada, que s’havia de fer de manera presencial abans de l’1 de novembre, s’ha celebrat el dia 7 d’octubre, a l’auditori del COIB. També s’han habilitat sales annexes des d’on han pogut participar les persones col·legiades que no han cabut a l'auditori.

Per tal de garantir la seguretat de totes les persones assistents, s’ha aplicat un pla de contingència per garantir el compliment les mesures establertes per les autoritats sanitàries: la limitació de l’aforament, amb el manteniment de la distància mínima de seguretat entre els assistents, la higiene de mans, la desinfecció de les soles de les sabates, l’ús de la mascareta i el control de temperatura. Aquest pla de contingència tenia l’aprovació d’un enginyer extern i s’havia comunicat al Procicat.

La reunió, que ha durat més de dues hores, ha estat presidida per Paola Galbany, presidenta del COIB, que ha donat la benvinguda als assistents i ha explicat la dinàmica de l’assemblea. Durant el discurs inicial, Galbany ha fet referència a l’excepcionalitat del moment, a causa de la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la covid-19, i a les dures condicions de treball que estan suportant les infermeres.

La situació que estem vivint, ha explicat la presidenta del COIB, “ha alterat els projectes que la Junta de Govern teníem previstos durant aquest any”, i ha afegit que “celebrem ara, quan està a punt d’acabar el 2020, una assemblea que hauríem d’haver fet el mes de març, i que la pandèmia no ens va deixar fer, i votarem uns pressupostos d’un any que ja s’acaba.”

Galbany ha afegit que, malgrat aquesta situació, “al COIB no ens hem aturat”, i ha explicat diverses activitats que ha dut a terme al Col·legi durant els darrers mesos, com la creació d’una Comissió de Crisi per donar resposta a les peticions sobre la covid-19, la celebració de reunions amb el president de la Generalitat, la consellera de Salut, el director del CatSalut i altres representants institucionals, i l’elaboració de cartes i comunitats adreçats al Ministeri de Sanitat i a altres institucions sanitàries. La presidenta del COIB també ha fet referència al procés de prescripció infermera, que es troba “en la recta final”, i a la presència destacada de la corporació en el Comitè d’Experts per reformar el sistema de salut, així com al Consell d’Infermeres i Infermers de Catalunya.

A continuació, Galbany ha explicat que, a banda de la crisi de la covid-19, la marxa del Col·legi ha estat condicionada per la impugnació de les eleccions per part d’una de les candidatures que s’hi van presentar. Recentment, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya s’ha manifestat incompetent per portar aquest cas i ha remès als tribunals ordinaris la demanda, cosa que “ens dona legitimitat per prendre decisions i poder desenvolupar el nostre projecte, que al capdavall és la suma dels vostres projectes.”

Tot seguit, la presidenta del COIB ha fet referència als canvis organitzatius que s’han dut a terme a les àrees de Comunicació i de Gerència del Col·legi, i ha acabat mencionant el Grup 65, que aquest any commemoren el seu vint-i-cinquè aniversari que, “malauradament, no podran celebrar com tenien previst.”

Després de la presentació de la presidenta, la secretària de la Junta, Eva Gausachs, ha presentat la memòria d’activitats del 2019 i, a continuació, el tresorer, Enric Mateo, ha explicat el tancament pressupostari del 2019, que s’han sotmès a votació. Després, Mateo ha presentat el pressupost 2020, que també s’ha votat.

Després de les preguntes dels assistents, Galbany ha acomiadat l’acte, afirmant que “des del COIB estem lluitant perquè les infermeres estiguem presents en els llocs on es prenen les decisions, per millorar la qualitat de vida professional, per fer un col·legi més proper a totes i a tots vosaltres.”