1 de març de 2023

“El Col·legi no havia estat mai tan actiu ni tan present a l’espai públic com fins ara”, afirma Paola Galbany a l’inici de l’acte

L’assemblea del COIB aprova els pressupostos del 2023 i la memòria i el tancament econòmic del 2022

L’Assemblea General del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha aprovat la memòria d’activitats del 2022 per 143 vots a favor, 12 en contra i 13 abstencions; la liquidació econòmica de l’any passat, per 137 vots a favor, 12 en contra i 13 abstencions, i el pressupost del 2023, per 129 vots a favor, 14 en contra i 10 en blanc. La sessió s’ha celebrat el dia 1 de març, a l’auditori del COIB, on han assistit 180 col·legiades i col·legiats. Per primera vegada, l’acte s’ha pogut seguir per streaming.

L’assemblea ha durat més de dues hores i ha estat presidida per Paola Galbany, presidenta del COIB, que ha donat la benvinguda als assistents i ha explicat la dinàmica de la sessió. Durant el discurs inicial, Galbany ha fet balanç de l’activitat que ha fet la corporació durant l’any. “Durant aquest darrer any, quan les restriccions socials ho han fet possible, hem intensificat les trobades amb representants institucionals, polítics, sindicals i professionals, a qui hem manifestat la necessitat de millorar el reconeixement professional de les infermeres en tots els àmbits d’exercici i a qui hem fet arribar propostes concretes”, ha afirmat, i ha afegit que “aquest és el primer any que hem tingut una activitat institucional i negociadora tan gran.”

D’entre les accions realitzades durant l’any 2022, Galbany ha destacat la campanya realitzada amb motiu del Dia Internacional de les Infermeres i l’augment de la presència als mitjans de comunicació. També ha posat en relleu l’augment de la presència al territori i ha agraït “a les delegacions territorials la gran feina que esteu fent.”

Entre d’altres qüestions, Galbany també fet referència a l’aposta per la recerca i la transferència del coneixement, al projecte Preservem la memòria, “que reflecteix l’evolució de la professió i que té un inestimable valor documental i històric” i al disseny d’una nova aplicació d’aprenentatge en línia, “amb continguts que s’orientaran a desenvolupar el talent infermer i compartir-lo amb altres professionals i perfils laborals.”

Més presència pública

Després de la presentació de la presidenta, els assistents han pogut veure un vídeo que resumia l’activitat més destacada de l’any passat que, a continuació, la secretària de la corporació, Paqui Pavón, ha ampliat, repassant l’informe d’activitats del 2022. A continuació, la vicepresidenta del COIB, Maria Romeu, ha destacat l’aposta estratègica per la participació, que durant l’any passat s’ha materialitzat en el reforçament de les vocalies, les comissions, els grups de treball i les delegacions territorials, que han intensificat la seva activitat.

Tot seguit, el tresorer del COIB, Enric Mateo, ha explicat l’estat de comptes i la liquidació de l’exercici 2022, que s’ha sotmès a votació. Després, Mateo ha presentat el pressupost 2023, que també s’ha votat.

Per posar en context el pressupost, s’ha projectat un vídeo amb un resum dels projectes més destacats previstos per a l’any 2023, que estan relacionats amb la implantació de la nova plataforma de talent infermer, que complementarà l’oferta formativa del Col·legi, l’aposta per nous entorns digitals i per la innovació, el desenvolupament de la gestió infermera de la demanda, el reforçament de l’activitat de cooperació, la presentació pública del projecte Preservem la memòria, i la potenciació de la recerca i la transferència del coneixement. Després, la directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional, Glòria Jodar, ha donat més informació sobre els aquests projectes i ha parlat d’altres iniciatives que té previst fer el Col·legi durant els propers mesos.