1 d’abril de 2019

A través de la Comissió de Tabaquisme, el CCIIC posa en marxa la segona edició del concurs per a les infermeres i infermers i els estudiants d’infermeria de Catalunya per fomentar la tasca de les infermeres en la deshabituació tabàquica de la ciutadania. El concurs, actiu des l’1 d’abril fins el 21 de juny, fa una crida a compartir a través de les xarxes socials o via correu electrònic contingut en diferents formats relacionats amb com ajuden a prevenir les malalties del tracte respiratori relacionades amb el tabac.

El Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya posa en marxa la segona edició del concurs "La infermera, la teva aliada per deixar de fumar"

L’objectiu de la campanya, com totes les accions que el CCIIC està desenvolupant els últims anys, és doble: posar en valor la tasca de les infermeres en la deshabituació tabàquica i donar-la a conèixer a la població en general i conscienciar a les pròpies infermeres de la importància d’aquesta funció a fi que la tinguin present en el seu dia a dia.

La infermera, per la seva proximitat amb les persones en qualsevol dels àmbits en els que treballa, és un agent ideal per gestionar i realitzar un acompanyament per aquelles que volen deixar de fumar.

El Consell va impulsar fa tres anys el Manifest sobre el control del tabaquisme i posteriorment ha realitzat campanyes de conscienciació a través de les xarxes socials i que han estat incloses en els materials que acompanyen la "Setmana sense Fum". Una campanya d’àmbit nacional que es du a terme anualment cada mes de maig, amb la col·laboració del CCIIIC com a membre organitzador junt amb una vintena d’entitats de salut.

Com participar?

El concurs consisteix a compartir una imatge, un vídeo, una frase o pensament, una experiència o aprenentatge, un repte, un desig relacionat amb com ajuden a prevenir les malalties del tracte respiratori relacionades amb el tabac. S’accepten participacions en format escrit o audiovisual i que el participant haurà de compartir com millor li convingui, ja sigui enviant-ho per correu electrònic a comunicacio@coib.cat o compartint-ho als seus perfils d’Instagram o Twitter amb l’etiqueta #Infermerescontraeltabac.

Tot el contingut rebut o en el que consti aquest hashtag serà compartit i/o publicat al perfil d’Instagram de la campanya instagram.com/deixadefumar/ i guanyarà el post que aconsegueixi més nombre de m’agrades des del perfil de la campanya. El guanyador o guanyadora serà obsequiat amb una targeta regal per valor de 200€ d’una empresa de venda de material esportiu.

Bases legals del concurs