4 de març de 2021

El Departament respon així a les nombroses peticions que han rebut. També han activat un formulari d’inscripció per a infermeres en actiu que no es van poder apuntar en la primera i la segona crida i un altre per poder-se donar de baixa. Les infermeres jubilades que participin en la campanya han d'estar col·legiades.

Salut fa una crida a infermeres jubilades que vulguin participar de forma altruista en la campanya de vacunació

El Departament de Salut, en una carta de la directora general de Professionals de la Salut, Montserrat Gea, ha demanat la col·laboració del COIB i la resta de col·legis professionals d’infermeres catalans per fer una crida a infermeres i infermers en situació de jubilació que vulguin sumar-se voluntàriament i de manera altruista a participar en la campanya de vacunació de la covid-19. D’aquesta manera, Salut ha activat un formulari per donar resposta a nombroses peticions que ha rebut per part d’infermeres jubilades que s’han ofert per poder vacunar sense percebre cap retribució econòmica a canvi. Aquestes infermeres col·legiades han d'estar col·legiades. El COIB ofereix col·legiació gratuïta per a les infermeres jubilades que es reincorporin a l’activitat assistencial per fer front a la pandèmia.

D’altra banda, Gea ha comunicat que el Departament de Salut també ha rebut peticions d’infermeres en actiu que no es van poder apuntar a la primera i la segona crida, però que ara estarien en disposició de fer-ho. Per tal de recollir les seves dades, han activat un nou formulari d’inscripció per tal de poder incorporar-les.

Les infermeres que ja s’han apuntat a la primera i segona crida no és necessari que es tornin a inscriure. Tot i així, si alguna persona es vol donar de baixa perquè hagi canviat la seva situació, ho pot fer comunicant-ho a través d’un formulari de baixa.

La directora general de Professionals de la Salut demana fer extensiu “el nostre afecte i reconeixement a totes les infermeres i infermers de Catalunya.”