Davant la greu situació de contagis del personal sanitari en la crisi sanitària de la COVID-19, el Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona s’ha adreçat a la Consellera de Salut, Alba Vergés, per exigir que es posin totes les mesures possibles per proveir dels recursos necessaris als professionals de l’atenció primària, dels hospitals, dels centres sociosanitaris i residències geriàtriques i de tots els àmbits en els que s’està treballant. Alhora, la corporació i la Fundació Infermeria i Societat han activat recursos per poder canalitzar donacions d’EPIS i posar-los a disposició dels professionals de manera immediata.

El COIB exigeix al Departament de Salut que solucioni la manca d’EPIs pels professionals i activa recursos per canalitzar donacions de material sanitari

La carta adreçada avui a la Consellera trasllada el gran malestar i preocupació del col·lectiu davant la manca de materials de protecció individuals. Una situació que fa setmanes que dura i que ha provocat ja més de 3.200 contagis de professionals a Catalunya.
El COIB, que està en contacte permanent amb les autoritats sanitàries del país, ja va posar de manifest, la setmana passada, la seva preocupació i demanda de solucions immediates per a protegir als professionals i, per tant, protegir tota la ciutadania.
La situació de manca de material de protecció indispensable per poder atendre les més de 19 mil persones contagiades a Catalunya ha estat àmpliament denunciada per les pròpies infermeres i infermers, així com els centres d’atenció sanitària, sindicats i el propi Col·legi en diferents ocasions.  En aquest sentit, des del COIB s‘exigeix a la Consellera la necessitat de buscar solucions a aquesta qüestió alhora que disposar d’informació fidedigna i diària, per poder traslladar i donar resposta a les demandes.
Donada la greu situació, des del COIB i la Fundació Infermeria i Societat s’han activat tots els mitjans per tal de disposar de recursos i canalitzar donacions d’equips de protecció individual  i posar-ho, de manera immediata, a disposició dels professionals.

Us adjuntem la carta, que la presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, ha fet arribar a la Hble. Consellera Alba Vergés.

Fotografia: Hospital Clínic