30 de juny de 2021

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona recorda a la població que la pandèmia de covid-19 encara no s’ha acabat i que cal seguir extremant les mesures de protecció

El COIB celebra que Salut hagi obert la vacunació a les persones més grans de 16 anys, però demana que s’ampliï a la franja d’entre 12 i 15 anys

Durant la darrera setmana, el nombre de casos positius s’ha doblat respecte de la setmana anterior. Entre el 21 i el 27 de juny, el nombre de positius a Catalunya ha superat els 5.000, dels quals 2.000 corresponen a Barcelona ciutat, una xifra que no es veia des de la darrera setmana del mes de març. La majoria de contagis es produeixin entre les persones més joves, que no estan immunitzades.

L’augment de les interaccions socials, especialment en la franja de persones més grans de 16 anys, se suma a l’avenç de la variant delta del coronavirus SARS-CoV-2, que ha obligat en Regne Unit i altres zones d’Europa a aixecar restriccions.

Per aquest motiu, el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) celebra que el Departament de Salut hagi obert la vacunació contra la covid-19 a persones més grans de 16 anys. Tot i així, demana que es pugui ampliar a la franja d’entre 12 i 15 anys al més aviat possible. Fa un mes, l’Agència Europea del Medicament va aprovar l’administració de la vacuna de Pfizer en els adolescents de més de 12 anys.

D’altra banda, recomana a la població que segueixi fent servir les mesures de protecció davant del virus, desinfectar-se les mans de manera freqüent, mantenir la distància de seguretat entre persones i seguir fent servir correctament la mascareta, sobretot en zones interiors, però també en zones exteriors quan no es garanteixi la distància mínima.