Fins al 31 d’agost es pot veure al COIB una selecció d’obres de vint pintors aficionats, que formen part de diverses associacions de dibuix ràpid

Una exposició de dibuixos ràpids mostra la resiliència dels professionals de la salut durant el confinament

Durant els pitjors mesos de la pandèmia, un grup de pintors aficionats, membres de diverses associacions de dibuix ràpid de la demarcació de Barcelona, van reflectir amb els seus llapis i pinzells –tant reals com virtuals– la resiliència dels professionals de la salut. Durant els mesos de març, abril i maig de 2020, els artistes van fer retrats d’infermeres, metges i altres treballadors de l’àmbit de la salut, a partir de fotografies que els feien arribar des de diversos centres sanitaris. Aquests dibuixos es poden veure exposats a la seu del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) fins al 31 d’agost.

“Quan va acabar la pandèmia ens vam trobar amb una pila de dibuixos i vam pensar que es podria fer alguna cosa, com ara ensenyar-los en una exposició com aquesta”, explica Anna Espí, que és una de les artistes que participa en la mostra. Espí és infermera jubilada, responsable de la Comissió d’Assessorament per a la Prevenció de Riscos i Infeccions (CAPRI) del COIB.

Abans d’estar exposats al Col·legi, aquests dibuixos es van poder veure en un centre cívic del Raval de Barcelona i al Teatre La Massa, de Vilassar de Dalt.

A la mostra es poden veure dibuixos de vint artistes aficionats, entre els quals hi ha infermeres i altres professionals de la salut, que formen part de les associacions de dibuix ràpid Dibuixem Maresme, Dibuixem Badalona, Dibuixant Sabadell, Girona Urban Sketchers i Urban Sketchers Barcelona, així com de l’Àrea de Participació de la cooperativa sanitària SCIAS, propietària de l’Hospital de Barcelona.