25 de febrer de 2022

El Col·legi expressa la necessitat de resoldre els conflictes polítics a través de mitjans pacífics, des del diàleg i el respecte

El COIB condemna l’atac militar del govern rus a Ucraïna

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) manifesta el seu rebuig i la seva condemna a l’atac militar a gran escala que està duent a terme el govern rus contra l’estat sobirà d’Ucraïna. Aquesta agressió és contrària al dret internacional i suposa un greu abús contra els drets humans. El COIB expressa la necessitat de resoldre els conflictes polítics a través de mitjans pacífics, des del diàleg i el respecte.

Aquesta agressió militar a un país sobirà i democràtic europeu comporta un drama humanitari que tindrà conseqüències impredictibles durant molt de temps en el panorama polític mundial i en la vida quotidiana de moltes persones d’Ucraïna i de Rússia, així com de la resta d’Europa i del món, especialment infants i persones grans. El COIB demana a les potències internacionals que treballin per aturar immediatament aquesta agressió i impulsin una solució pacífica al conflicte.

La corporació se solidaritza amb el poble d’Ucraïna i amb les persones procedents d’aquest país que viuen a casa nostra, i es posa a disposició de les infermeres i els infermers col·legiats al COIB d’origen ucraïnès per ajudar-los en tot allò que estigui en les seves mans.

Com ha fet sempre, el Col·legi es compromet amb la cultura de la pau i dels drets humans, que són imprescindibles per poder garantir el benestar i la salut de les persones.