FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
26 de maig de 2025

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, commemorant el dia del refugiat, impulsa, el pròxim 11 de juny a les 16.15 h, una jornada dedicada a explorar les realitats que s’amaguen en una paraula que queda en l’identitari de les persones que viuen “ser refugiades”.  

REFUGIATS: deixar una vida enrere

Volem aprofundir i fer visible les condicions de vida de persones que abandonen el seu país d'origen a causa de conflictes armats, persecució, violacions dels drets humans o altres situacions per què veuen en perill la seva vida o la seva seguretat. Persones per a les quals  la partida no és voluntària, sinó forçada per realitats sobrevingudes que afecten la seva protecció, transformant qui eren en tan sols un record.

Ser refugiat és una experiència de difícil adaptació, marcada per la pèrdua de la llar i la incertesa del futur, però també, per la necessitat de mantenir l’esperança i la força per seguir endavant.

Les persones refugiades es veuen exposades a condicions difícils i precàries. En aquest acte, ens proposem apropar-nos a la seva resiliència i a les implicacions reals que implica conviure amb aquesta identitat.

A través del debat, volem sensibilitzar i fomentar la reflexió sobre la situació dels refugiats i refugiades, així com impulsar accions que promoguin la solidaritat i el respecte pels drets humans.

Convidem tothom a participar activament en aquesta trobada, per entendre millor la complexitat de les seves històries i contribuir a construir una societat més acollidora.

Consulta el programa i inscriu-te!