9 de setembre de 2025

El COIB va celebrar ahir una nova edició dels Premis Flors Sirera, en el marc del Dia de les Persones Cooperants, en una jornada que va posar de manifest el creixent compromís de les infermeres amb la cooperació sanitària.

Els Premis Flors Sirera 2025 reconeixen tres projectes transformadors en un any rècord de participació

L’acte va ser inaugurat pel president del COIB, Borja Manzanares, el cap de l’Àrea de Projectes, Lluís Serrat, i la responsable de l’Assessoria de Cooperació, Meritxell Cascan.

En el seu discurs, Borja Manzanares va subratllar que “enguany, el nombre de projectes presentats s’ha duplicat, una mostra inequívoca del compromís creixent amb una cooperació transformadora”, i va recordar que el llegat de Flors Sirera és “una manera de fer” basada en tres principis: humilitat, coratge i constància.

Enguany, la convocatòria ha assolit una fita destacada amb 21 projectes presentats, el doble que en l’edició anterior, que reflecteixen la diversitat, la creativitat i l’impacte de la cooperació liderada per infermeres a escala local i internacional.

La jornada va continuar amb una taula rodona sobre el present de la cooperació internacional, amb la participació de Gerard Graells del Bas, director de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD); Josep Antoni Pujante Conesa, director de Relacions Internacionals i Cooperació Sanitària del Departament de Salut; i Jordi Cuadras i Oliva, president del Fons Català de Cooperació. Els ponents van coincidir a destacar la necessitat de construir xarxes de col·laboració sòlides i de reforçar la veu de les infermeres en els espais de decisió.

Posteriorment, es van presentar els projectes i es va dur a terme el lliurament dels guardons, amb la participació especial de l’infermer cooperant Joan Bachero, company de Flors Sirera a Médicos del Mundo.

Projectes premiats

  • 1r premi: Josep ParísFormació de dones com a agents de salut comunitàries a Bakou (Camerun)

  • 2n premi: Joaquim DeosdadPla de continuïtat i seguiment del Projecte de millora per al centre de salut “Santé pour tous Don Bosco” de Kara (Togo).

  • 3r premi: Zahída JiménezEnfortiment comunitari i institucional per al dret a la salut: campanyes sociosanitàries (Equador)

Un llegat que creix

Els Premis Flors Sirera, creats en memòria de la infermera manresana, s’han consolidat com un referent en la visibilització de projectes transformadors de salut. En aquesta edició, el nombre de propostes s’ha duplicat respecte a l’any anterior, una dada que confirma que la cooperació infermera és un camp en clara expansió, amb cada vegada més professionals compromeses a generar impacte global i local.

 

Els Premis Flors Sirera 2025 reconeixen tres projectes transformadors en un any rècord de participació

Els Premis Flors Sirera 2025 reconeixen tres projectes transformadors en un any rècord de participació

 

Els Premis Flors Sirera 2025 reconeixen tres projectes transformadors en un any rècord de participació

Els Premis Flors Sirera 2025 reconeixen tres projectes transformadors en un any rècord de participació