28 de maig de 2025

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) col·labora amb l’Associació Internacional de Sanitaris en Espanya (AISE) per donar visibilitat a la seva crida de voluntariat per a la Mini Campanya Sociosanitària a l’Equador 2025. Aquesta iniciativa busca professionals de la salut, especialment infermeres i infermers, per dur a terme tasques d’atenció bàsica i educació en salut en zones rurals i urbanes vulnerables del país andí.

Es busquen infermeres per participar en una missió sociosanitària aquest estiu

Una realitat que demana compromís

L’Equador continua arrossegant greus desigualtats socials i econòmiques, especialment entre les comunitats indígenes, afroecuatorianes i les dones del medi rural. L’accés a serveis bàsics és limitat i el sistema públic de salut pateix una greu manca de personal i recursos. En aquest context, les campanyes de cooperació internacional com la d’AISE esdevenen una eina clau per millorar la qualitat de vida i la salut de les poblacions més desafavorides.

Un projecte intens, transformador i 100% cooperatiu

La campanya consisteix en estades d’un mes, de maig a novembre, amb equips multidisciplinaris formats per: infermeres, metges, farmacèutics, psicòlegs, nutricionistes, treballadors socials i estudiants. Els grups treballen de manera itinerant entre diverses localitats, oferint atenció sanitària bàsica, promoció de la salut i prevenció de malalties, especialment infeccioses, HTA, diabetis i desnutrició infantil.

La jornada de treball és de 8 h a 16 h, cinc o sis dies a la setmana, i inclou la rotació per diferents rols: educació per a la salut, consulta, farmàcia i desparasitació. Els voluntaris hauran d’assumir les despeses del vol, l’assegurança i una quota d’inscripció de 280 €, que inclou el material sanitari i les equipacions. També hauran de recollir medicaments a través de donacions. Les condicions al terreny són senzilles i requereixen flexibilitat, capacitat d’adaptació i un alt sentit del treball en equip.

Com participar-hi

Per participar, cal enviar el CV, un qüestionari personal, un test psicològic en format PDF a Minicampaña AISE i indicar el mes que es vol participar. Les persones candidates faran dues entrevistes telemàtiques amb l’equip d’AISE abans de rebre la carta d’acceptació. La vacunació completa contra la COVID-19 és obligatòria.

Des del COIB animem a les col·legiades a participar en aquest projecte solidari i transformador. Més que una experiència professional, és una oportunitat de creixement personal i de compromís amb la justícia social.