10 d’octubre de 2023

El Paranimf de l'Edifici Històric va acollir el dilluns, dia 9 d'octubre, un acte per reconèixer la contribució de les càtedres de la Universitat de Barcelona a la docència i la recerca, com és el cas de la Càtedra d'Infermeria UB COIB. Aquesta forma de col·laboració entre universitat i empresa ha crescut de forma exponencial, tant qualitativament com quantitativament, els últims anys: si l'any 2018 la UB disposava de vuit càtedres, que suposaven 230.000 euros a l'any, avui en té cinquanta-sis, amb uns ingressos que superen els 2,2 milions d'euros. La presidenta del Col·legi oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), la doctora Paola Galbany, va recollir un diploma de reconeixement en representació de la corporació, com a patrona de la càtedra.

La Universitat de Barcelona reconeix la contribució del COIB co a patró de la seva Càtedra d’Infermeria

El rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, va dir durant l’acte: «La societat ens encarrega generar coneixement». «Sembla fàcil, però no ho és. L’hem de generar i gestionar, i l’hem de divulgar perquè sigui d’utilitat a les persones. Les càtedres són l’element fonamental per a aquesta funció. La idea que la universitat i les empreses vivim en mons separats va quedant enrere», va finalitzar.

La vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència de la UB, Mercè Segarra, va afirmar que les càtedres són instruments de col·laboració molt valuosos: «En els darrers anys, ens hem dotat de més flexibilitat, hem creat la submarca que ens identifica i una nova pàgina web. I el que és més important: hem arribat a les seixanta càtedres i aules». L'acte també va comptar amb la presència de la directora de la Càtedra d’Infermeria UB-COIB, Marta Romero.