5 d’octubre de 2021

Ja són 63 els proveïdors del sistema públic de salut de Catalunya que han signat convenis amb el COIB

5.000 infermeres de Barcelona ja poden registrar les seves prescripcions en format de recepta electrònica

Un total de 4.998 infermeres de la demarcació de Barcelona que presten serveis al sistema públic de salut de Catalunya (SISCAT) ja tenen les targetes digitals que els permet incloure les seves indicacions de medicaments i productes sanitaris en format de recepta electrònica, mitjançant el sistema integral de recepta electrònica de Catalunya (SIRE).

Per tal que les infermeres puguin obtenir la targeta, cal que el col·legi professional validi la seva identitat i comprovi si estan acreditades per prescriure. Per facilitar la feina i evitar desplaçaments, el COIB ha delegat aquesta funció en els proveïdors de salut, que han d’especificar quines persones actuaran en el seu nom en els punts que hi estableixin, on les infermeres poden cursar les sol·licituds.

Posteriorment, el COIB comprova les dades de les infermeres que fan la sol·licitud i, si són correctes, emet la targeta digital i l’envia al proveïdor corresponent, que la fa arribar a la infermera que l’ha sol·licitat. Tal i com s’expressa en l’acord signat entre el Servei Català de la Salut, el Departament de Salut i els quatre col·legis d’infermeres i infermers catalans, el COIB ha de lliurar els certificats corresponents en el termini d’un mes, tot i que la majoria s’emeten i es fan arribar als punts de validació dels proveïdors en menys de dues setmanes.

Fins ara, ja són 63 proveïdors els que han signat el conveni amb el COIB, una xifra que representa el 64 % del total d’entitats que presten serveis al SISCAT a la demarcació de Barcelona.

L’Institut Català de la Salut (ICS) és l’entitat proveïdora més gran de Catalunya i també la que té més infermeres amb la targeta digital per prescriure en format de recepta electrònica, un total de 3.073. Aquesta xifra representa el 46 % de les infermeres que treballen a la institució a les comarques de Barcelona.

L’ICS va signar el conveni amb el COIB el mes d’abril de 2021, tres mesos després que el Departament de Salut donés l’autorització per començar el procés de certificació. Per facilitar els tràmits i estalviar desplaçaments, l’ICS té habilitats 15 punts de validació en diversos dels seus centres de la demarcació de Barcelona per a la tramitació de les targetes de les seves infermeres.

Més informació sobre la prescripció infermera