18 de setembre de 2023

La presidenta del COIB, la Dra. Paola Galbany, dona la benvinguda a l’European Forum for Primary Care que acull el Col·legi els dies 18 i 19 de setembre.

El COIB reclama més lideratge per a les infermeres en llocs d’estratègia i polítiques de salut

La presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), la Dra. Paola Galbany, ha reclamat avui dilluns dia 17 de setembre més lideratge per a les infermeres en llocs d’estratègia i polítiques de salut en el discurs de benvinguda de la conferència anual European Forum for Primary Care. La seu col·legial acull els dies 18 i 19 de setembre aquesta conferència.

L'European Forum for Primary Care dedica aquesta trobada a entendre quin és el paper de l’atenció primària per a la Cohesió Social Internacional. Amb la mirada posada en les crisis humanitàries, aquesta conferència ha comptat amb diversos tallers, ponències i taules rodones.

La secretària general de Salut Pública, la Sra. Carmen Cabezas, ha donat el tret de sortida a la conferència, seguida de la presidenta del COIB, la Dra. Paola Galbany, que ha donat la benvinguda als assistents a la “casa de les infermeres”. En el seu discurs, ha destacat les competències de les infermeres d’atenció primària mantenint un model d'atenció basat en les necessitats de les persones i famílies de la comunitat. També ha subratllat el creixent desenvolupament de les prescripcions, fetes per les infermeres, en el Sistema Integrat de Recepta Electrònica (SIRE) i ha reclamat el lideratge infermer, cada cop més visible en càrrecs de comandament, però que no podem quedar-nos en aquest punt.

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona ha presentat un primer taller centrat en la creació de material educatiu per a l’atenció primària a càrrec dels integrants d’Infermera virtual, Montserrat Sebastià, Sandra Rodríguez i Marc Fortes. Aquest primer taller vol destacar la importància de desenvolupar recursos didàctics adaptats a les necessitats i realitats dels contextos comunitaris i personals. Dividit en dues parts, teòrica i pràctica, s’han donat primer definicions sobre com adaptar materials d’educació per la salut, eines pràctiques i recursos. En la segona part pràctica, s’ha visualitzat un vídeo i s’ha demanat als assistents que formessin grups i proposessin millores.

El segon taller presentat porta el títol de “La Tecnologia al Servei dels Infermers d’Atenció Primària. És un enfocament integral tenint en compte les intel·ligències col·lectives, artificials i futures”. Aquest taller dirigit pel professor Josep Maria Monguet i Michelle Catta-Preta, és una proposta innovadora del COIB que se centra en com les noves tecnologies poden ajudar a implementar el model de Gestió Infermera de la demanda (GID). S’han compartit quatre projectes diferents amb tres intel·ligències: la intel·ligència artificial, la col·laboració col·lectiva i les perspectives futures en el camp de l’atenció primària.

Els estudiants d'infermeria de l'Escola Superior d'Infermeria del Mar van venir com a voluntaris a ajudar durant els dos dies de jornada.

L’European Forum for Primary Care (EFPC) aplega professionals i experts de l’àmbit de la salut i és una trobada per compartir coneixements sobre el paper fonamental de l’atenció primària en contextos de crisi humanitària. Hem comptat amb diverses ponències, taules rodones i sessions de treball per promoure l’intercanvi d’idees entre tots els assistents i així col·laborar en la millora de l’atenció primària en situacions complexes.