17 de maig de 2023

A la demarcació de Barcelona s’han realitzat més de 700.000 indicacions electròniques infermeres amb signatura pròpia

Les infermeres catalanes superen el milió d’indicacions amb recepta electrònica

La Gerència del Medicament del Servei Català de la Salut ha informat que el nombre d’indicacions infermeres inserides al sistema de recepta electrònica a Catalunya ha superat el milió. El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) celebra aquesta dada, que fa evident la necessitat que les infermeres indiquin productes sanitaris i medicaments a les persones que atenen.

Des del gener del 2020, quan es va incorporar la prescripció infermera al Sistema Integrat de Recepta Electrònica (SIRE), un total de 6.429 infermeres, adscrites a 1.585 unitats d’arreu del territori, han indicat 1.007.400 plans de tractament per a 449.034 usuaris de la xarxa de salut pública.

Les dades per regions sanitàries facilitades pel Servei Català de la Salut indiquen que a la demarcació de Barcelona a s’han realitzat 724.257 indicacions electròniques, de les quals 677.066 corresponen a 4.060 infermeres de 972 unitats de la regió sanitària de Barcelona; mentre que a la regió sanitària de la Catalunya Central es comptabilitzen 47.191 receptes de 507 infermeres de 151 unitats.

La incorporació de la prescripció infermera amb signatura pròpia al Sistema Integrat de Recepta Electrònica (SIRE)  ha suposat un gran repte a causa del gran nombre de proveïdors de salut a Catalunya. Una acció que es va coordinar amb la Gerència del Medicament del Servei Català de la Salut i el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC), juntament amb els quatre col·legis de les demarcacions de Barcelona, Lleida, Tarragona i Girona.

Actualment, un total de 84 entitats proveïdores de salut han signat el conveni amb el COIB.

Per a saber-ne més de la prescripció infermera, consulta l’apartat web i les preguntes freqüents a coib.cat/prescripcio.