6 de setembre de 2023

Els cònsols d'Ucraïna a Barcelona, Oleksandr Dzoma i Vitalii  Tsymbaliuk, traslladen l'agraïment d'Ucraïna a les Infermeres de Barcelona per les diferents accions que ha organitzat el Col·legi en suport a la població d'aquest país.

Ucraïna agraeix la solidaritat de les Infermeres de Barcelona

Sota el títol "ADN 100% Infermer, l'Experiència Ucraïnesa" la infermera Meritxell Cascán, tècnica de l'Àrea de Cooperació del COIB, recordarà, a manera d'homenatge, als assistents les prop de 250 col·legiades i col·legiats que van respondre a la crida de voluntariat que va fer l'entitat en començar la guerra. Així com a les infermeres ucraïneses residents a Barcelona que van fer d'intèrprets dels primers refugiats que van arribar al recinte firal de Montjuïc. Les nou infermeres que van col·laborar amb la repatriació de ferits de guerra junt amb la Fundació del Convent de Santa Clara que lidera sor Lucia Caram; i l'infermer que va participar en el comboi dels Voluntaris de Fundació 'la Caixa' que va portar ambulàncies des de Catalunya fins a Ucraïna. O les desenes d'infermeres de diferents centres sanitaris que juntament amb Bombers i altres col·lectius estan recollint i enviant material al poble ucraïnès des de l'inici de la guerra.

Amb l'infermer i responsable de Projectes del COIB; Marc Fortes Bordas, com a moderador, la jornada s'obrirà a partir de les 17 hores a l'Auditori de l'entitat de l'Espai Pujades 350, amb les infermeres de Barcelona, Beatriz Moreiras Abril, Maria Carmen Aranda Martínez, i Zahida Jiménez Prados, cooperants en diferents zones de conflicte o emergències d'Àfrica, Grècia o Equador, entre altres punts. L'acte es convoca en el marc de la celebració del Dia Internacional del Cooperant, l'endemà, divendres 8 de setembre.

Sor Lucia Caram Padilla, religiosa dominica i activista social també participarà en la jornada explicant el trasllat que es va fer de malalts de la Guerra d'Ucraïna amb infermeres voluntàries de Barcelona, reclutades pel COIB. Mentre que el músic Alguer Miquel Bo, també conversarà sobre els diferents projectes que l'ONG Casa Terra desenvolupa a diferents punts del planeta. Fent especial èmfasi en el paper de les infermeres.