19 de desembre de 2018

El Col·legi ha demanat formalment a El Corte Inglés que aturi la promoció que està fent als seus centres comercials al voltant de la promoció de la joguina Ksi-Meritos protagonitzada per una dona disfressada d’infermera. La promoció fa servir una imatge infermera distorsionada, anacrònica i que perpetua diversos estereotips tant de la professió com de gènere.

El COIB demana la retirada de la promoció d’una joguina que perpetua estereotips de gènere i de la professió infermera

En l’escrit enviat al Conseller Delegat de l’àrea de retail i grans magatzems de El Corte Inglés, s’apel·la al seu esperit d’empresa socialment responsable per no donar cabuda a aquest tipus de promocions. «La promoció d'una joguina no és excusa per utilitzar la imatge infermera de forma distorsionada, ni fer-ho amb el biaix discriminatori que vincula la cura a les dones, ni portar a equívoc als nens i nenes en quant al que és i fa una infermera»

Paral·lelament s’han demanat també a l’empresa Cife Group Business, distribuïdora a Espanya d’aquestes joguines d’origen mexicà i de l’empresa Distroller, que rectifiquin en aquesta oferta comercial i que es posi «especial cura en no reproduir estereotips ni de gènere ni relacionats amb infermeres en tots aquells productes dirigits a nenes i nens que eduquen i formen als adults del futur». El COIB s’ha ofert igualment per assessorar-los en aquells productes que incloguin alguna referència infermera.

Queixa enviada a El Corte Inglés

Queixa enviada a Cife Group Business