10 de febrer de 2023

L’Àrea de cooperació de la corporació s’ha ofert per treballar conjuntament en l’enviament de material i equipament sanitari per a la regió del Kurdistan sirià

El COIB i el Departament de Salut es coordinen per donar resposta a la crisi humanitària provocada pel terratrèmol a Turquia, Síria i el Kurdistan

L’Àrea de Cooperació Internacional del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) s’ha posat a disposició de les autoritats catalanes per col·laborar en la resposta humanitària a la crisi provocada pel terratrèmol que va colpejar zones de Turquia, Síria i el Kurdistan el dilluns 6 de febrer a la matinada.

La corporació s’està coordinant amb l’Àrea de Relacions Internacionals i Cooperació Sanitària del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, que disposa d’una llarga trajectòria en situacions d’emergència, per concretar les actuacions de Catalunya a la regió del Kurdistan sirià, greument afectada pel terratrèmol. S’oferirà material i equipament sanitari al país i es posarà a disposició personal sanitari a partir de peticions concretes que es facin arribar des del terreny.

Les autoritats del Kurdistan han fet arribar al Govern de la Generalitat de Catalunya una crida de material sanitari urgent que s’ha recollit en aquest llistat (en anglès). El COIB resta a l’espera de rebre més informació sobre com es gestionarà la recollida i l’enviament del material i fa una crida a aquelles infermeres i infermers disposats a col·laborar perquè puguin identificar-ne algun i coordinar-se amb els centres de treball que tinguin disponibilitat de material. Un cop feta la gestió, poden comunicar-ho a l’Àrea de Cooperació del COIB mitjançant el correu electrònic cooperacio@coib.cat.

No està previst enviar material o desplaçar professionals sense una petició concreta per part de les autoritats o institucions responsables de Turquía, Siria o Kurdistan.

Llistat de material sanitari urgent (en anglès)

Fotografia: United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA). Ali Haj Suleiman