25 de març de 2022

Els cursos, que són gratuïts, s’impartiran entre els mesos d’abril i maig a la seu del COIB

La Fundació Galatea ofereix formació per a les col·legiades sobre autocura i reunions de treball eficaces

La Fundació Galatea, a través del conveni amb el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), ofereix cada any diversos cursos gratuïts a les col·legiades i col·legiats amb la finalitat de dotar-les d’eines per tenir cura de la seva salut i per millorar les seves competències per a l’exercici professional saludable. Entre els mesos d’abril i maig del 2022, a la seu del COIB tindran lloc els següents cursos:

Les persones que exerceixen professions d'ajuda o que es dediquen a cuidar els altres estan exposats a situacions que en moltes ocasions poden generar una gran frustració, així com un important desgast físic i psicològic i un alt impacte emocional. Els objectius d’aquesta formació són oferir un espai de seguretat en el qual explorar la vivència del professional, les seves emocions, les dificultats percebudes i sentir que es comprenen, es validen i s'acompanyen, així com oferir un espai de promoció de l'autocura en el qual els assistents puguin identificar el seu nivell d'activació davant de determinats estímuls o situacions estressants, i els recursos que en cada cas puguin promoure l'autoregulació i la restauració de l'homeòstasi interior.

Les sessions aniran a càrrec d’Ainhoa Videgain Vazquez, psicòloga general sanitària amb formació en tècniques de recuperació del trauma i psicoteràpia. El període d'inscripció s'obrirà el 28 de març i es disposa de 25 places.

Els escenaris de treball, les condicions en què aquest es desenvolupa i les relacions interpersonals entre els diferents actors són factors que actuen com a determinants socials de la salut dels professionals. Un component fonamental en les competències de direcció i també del lideratge saludable dels equips, és la capacitat per a crear situacions i generar recursos que permetin la realització de la tasca dels professionals de forma efectiva i satisfactòria. Aquestes sessions formatives tenen com a objectiu ajudar els professionals amb responsabilitats de coordinació o direcció a augmentar les seves competències per a fer de les reunions de treball una eina d’efectivitat i benestar dels professionals dels seus equips i, per tant, de millora en la qualitat de servei de les organitzacions de salut.

L’equip docent de la Fundació Galatea impartirà aquestes sessions. El període d'inscripció s'obrirà el 19 d’abril i es disposa de 25 places.

L’impacte de la pandèmia

Aquesta formació és especialment d’interès per a les infermeres, un dels col·lectius professionals de l’àmbit de la salut a qui la pandèmia ha impactat més sobre la seva salut mental. Segons es desprèn d’un estudi realitzat per la Fundació Galatea, es troben entre els professionals amb pitjors nivells dels indicadors de salut física i mental i els que han buscat suport amb més freqüència.

Els propers cursos de la Fundació Galatea es publicaran en aquesta pàgina.

Fotografia: Banc d'Imatges Infermeres. Ariadna Creus i Àngel García.