Al tercer número de la revista Infermeres fem un retrat sobre les infermeres que treballen a les presons, un àmbit de treball força desconegut, però apassionant. Hi hem parlat amb cinc infermeres que treballen a presons de la demarcació de Barcelona, que expliquen com és el seu dia a dia.

També hem abordat els reptes que es planteja l'ensenyament de la professió, marcat per l'anunci d'augmentar el nombre de places d'Infermeria a les universitats. Hem tractat aquestes qüestions amb el testimoni d’infermeres amb càrrecs en diverses universitats i de la directora general d’Universitats de la Generalitat de Catalunya.

A més, publiquem una entrevista al conseller de Salut, Josep Maria Argimon, que parla sobre la darrera fase de la pandèmia i sobre la seva visió de la professió infermera.

Dins la secció de Testimoni, entrevistem el coreògraf i ballarí Cesc Gelabert, que parla sobre com les infermeres poden aplicar beneficis de la dansa a la feina.

En aquest tercer número, hem incorporat una nova secció en què incloem articles de fons. Hem començat parlant de dues iniciatives del COIB. Es tracta del projecte Més infermeres i de Preservem la memòria. La revista es completa amb les seccions de l'agenda de formació del COIB, Infermera virtual, les recomanacions de la Biblioteca, la imatge històrica i el recull de notícies destacades del darrers mesos del Col·legi.

Notícies del Col·legi

La presidenta de l’Associació de Directores d’Escoles d’Infermeria de Catalunya, Balears i Andorra i directora de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa demana que els centres sanitaris s’adeqüin a  les infermeres novells i que les ajudin a consolidar els seus coneixements. Aquesta entrevista ha servit per elaborar el reportatge “Els reptes de la docència infermera”, del tercer número de la revista Infermeres.

Notícies del Col·legi

L’infermer del Centre Penitenciari de Brians 2, que també és coordinador del Grup de Treball d’Infermeria Comunitària de Presons del COIB, parla de la seva feina a la presó i de les peculiaritats d’aquest àmbit. Aquesta entrevista ha servit per elaborar el reportatge “La presó portes endins”, de la revista Infermeres.

Notícies del Col·legi

La infermera al Centre Penitenciari Quatre Camins parla de la seva feina a la presó i de les particularitats d’aquest àmbit. Aquesta entrevista ha servit per elaborar el reportatge “La presó portes endins”, de la revista Infermeres.

Notícies del Col·legi

La infermera de salut mental parla de com és l’atenció a les persones amb trastorn mental sever i casos complexos en el context penitenciari. Aquesta entrevista ha servit per elaborar el reportatge “La presó portes endins”, de la revista Infermeres.

Notícies del Col·legi

La infermera del Centre Penitenciari de Joves parla de la seva feina, que descriu com a pura adrenalina, i de les particularitat de la presó de joves. Aquesta entrevista ha servit per elaborar el reportatge “La presó portes endins”, de la revista Infermeres

Notícies del Col·legi

La infermera del Centre Penitenciari de Dones de Barcelona Wad-Ras parla de la seva feina, que diu que no canviaria, i de les particularitats de la presó de dones. Aquesta entrevista ha servit per elaborar el reportatge “La presó portes endins”, de la revista Infermeres.