26 de novembre de 2018

El Col·legi presentarà el proper 3 de desembre, en roda de premsa i en acte institucional, el Banc d’Imatges Infermeres, un projecte que recollirà més de 3 mil imatges d’accés lliure per explicar la feina real de les infermeres i infermers catalans i que oferirà solucions fotogràfiques que pretenen allunyar de la imaginació col·lectiva imatges molt lesives per a la professió.

EL COIB presenta el Banc d’Imatges Infermeres per trencar amb els estereotips professionals i de gènere de les infermeres

El Banc d’Imatges Infermeres (BII) és un projecte del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona que arriba per aportar una solució al constant problema de representació iconogràfica que té aquesta professió a diferents nivells i suports, com ara l’editorial, la comunicació o la publicitat, entre d’altres.

El projecte oferirà solucions fotogràfiques que pretenen allunyar de la imaginació col·lectiva imatges molt lesives per a la professió i que no responen a la realitat. És el cas de les infermeres amb còfies, amb vestimentes inadequades, rols híper-sexualitzats  o exercint funcions supeditades a d’altres professionals de la salut, a tall d’exemple.

En el projecte ja hi col·laboren l’Institut Català de la Salut (ICS), l’Hospital Universitari Clínic de Barcelona, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, l’Hospital de Mollet, l’Hospital de Sabadell-Parc Taulí, el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM), el Centre d’Atenció Primària CIS Cotxeres i el Consorci Castelldefels Agents de Salut (CASAP).

El proper dilluns 3 al matí, el BII es presentarà en roda de premsa, a les 10h. al Col·legi de Periodistes de Catalunya, amb la intervenció d’ Albert Tort, president del COIB; Núria Cuxart, directora de programes del COIB; Àngel García, fotògraf del BII, fotoperiodista i corresponsal de Bloomberg a Catalunya; Ariadna Creus, fotògrafa del BII i fotoperiodista i Galo Quintanilla, cap de màrqueting del COIB.

A la tarda, a la seu del COIB a les 17h, es durà a terme l'acte de presentació del BII i que consistirà en una breu presentació del Banc d’Imatges Infermeres seguit d’una taula rodona que, sota el títol, «De la còfia a la prescripció infermera, aliances i obstacles per a la representació de les infermeres» abordarà la qüestió de la imatge infermera i aportarà reflexions sobre com s’ha construït aquesta imatge col·lectiva de les infermeres tan llunyana de la realitat i les implicacions que té en termes d’igualtat de gènere i percepció social.

La taula, moderada per la fundadora de l’agència aPortada, estarà participada per la infermera Montserrat Busquets; Núria Ramón, directora executiva de l’Institut Català de les Dones i la periodista Carme Escales.

Inscriu-te a l'acte de presentació!