7 de març de 2019

El Col·legi ha enviat una carta a la Defensora de l’audiència de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per elevar la queixa sobre alguns comentaris expressats per personatges de la sèrie «Com si fos ahir». De forma subtil es dona a entendre que Infermeria és una carrera menor o que ser infermer és de poc nivell.

El COIB eleva una queixa a la Defensora de l’audiència de TV3 per comentaris despectius cap a la professió infermera expressats a la sèrie «Com si fos ahir»

En rebre diverses queixes de col·legiades sobre aquesta qüestió, el COIB ha enviat una carta a Laura Baladas, la Defensora de l’Audiència de la CCMA, per elevar la queixa sobre comentaris abocats en la sèrie «Com si fos ahir».

Detallem els comentaris abocats:

• Episodi número 293 - La filla de la Marina infravalora a l’Andreu amb els seus comentaris. Doncs el ser infermer no té prou nivell, és poca cosa comparat amb el pare, que és arquitecte.
  • Episodi número 303

En el sopar en el que estan l’Andreu, la seva mare i la Marina, es comenta que el pare d’ell estava “decebut pel fet que decidís fer la carrera d’infermeria”. També hi ha una conversa en la que es dona a entendre que els pares de l’Andreu pensaven que potser no estava preparat per fer una altra carrera. Donant a entendre que és una carrera menor.

Entenent el context d’un programa de ficció, no podem tolerar que de forma reiterada es malmeti la imatge de tota una professió donant a entendre que estudiar o ser infermera és una decepció o que és una carrera menor en comparació amb d’altres professions, ni que sigui de forma subtil.

Imatge: captura de pantalla de «Com si fos ahir»