19 de maig de 2023

L’Hospital Parc Taulí de Sabadell organitza una jornada amb la col·laboració de la delegació territorial del COIB al Vallès Occidental centrada en nous perfils dels equips infermers

Les infermeres del Vallès Occidental posen en valor la diversitat de la professió en el seu dia internacional

L’Auditori de l’Hospital Parc Taulí de Sabadell va acollir el dia 12 de maig la celebració del Dia Internacional de les Infermeres, amb la participació de més de 200 professionals. La trobada, organitzada en col·laboració amb la delegació del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) es va centrar en tres lemes: fem el que diem, diem el que fem i gaudim del que fem. La jornada s’ha centrat en els nous perfils dels equips infermers i en les seves experiències professionals a diversos àmbits assistencials.

La sessió va consistir en cinc taules on es va donar a conèixer la diversitat de funcions i àmbits on les infermeres tenen un rol essencial en l’activitat assistencial. També es van donar a conèixer algunes de les noves figures infermeres: la infermera de suport al pacient amb cura complexa; la infermera de suport al pacient amb necessitats d’accés venós; l’equip de la Unitat Assistencial de Resolució Avançada (ARA) ; l’auxiliar sanitari de suport de les unitats d’hospitalització; les TCAIS amb suport transversal a les unitats i la consulta infermera al pacient oncohematològic.

La conferència inaugural “La comunicació en el món sanitari” del professor i expert en comunicació Joan Elías va iniciar la jornada. La presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres de Barcelona, Paola Galbany, també va impartir una conferència centrada en el treball en equip i en la digitalització de les cures infermeres, incidint en el fet que s’encara una revolució tecnològica que tindrà conseqüències en la manera com les infermeres treballen i es formen i va destacar l’impacte de la intel·ligència artificial en la manera d’oferir les cures.

Fotografies: Parc Taulí de Sabadell