13 de setembre de 2023

Comença el cicle temàtic “Infermeria avui: trencant tòpics”, una proposta conjunta entre les biblioteques del districte de Sant Martí i el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. Un projecte que neix l’any 2019 entre les biblioteques del districte i el COIB

“Infermeria avui: trencant tòpics”, el cicle temàtic que busca acostar aquesta professió a la ciutadania

La Dra. Paola Galbany, presidenta del COIB, va engegar el cicle amb la xerrada inaugural anomenada “Història de la infermeria. D’on venim i on estem?” a la Biblioteca Gabriel García Márquez, un repàs històric de la infermeria, com va començar, d’on ve aquesta professió i com es troba en l’actualitat.

Aquest cicle té la idea d’acostar la ciutadania a aquesta professió a través de xerrades, tallers i exposicions al llarg de setembre, octubre i novembre.

Després de l’explicació de la ponent va arribar el torn de les preguntes i el debat, on la ciutadania va poder entendre millor quin és el paper del COIB amb les col·legiades i quins són els reptes amb els quals el Col·legi es troba dia a dia.

Aquesta va ser la primera de diverses sessions que les diferents biblioteques del districte oferiran en col·laboració amb el COIB. Hi haurà activitats i tallers a la Biblioteca El Clot-Josep Benet, la Camp de l'Arpa-Caterina Albert, Poblenou-Manuel Arranz, la Xavier Benguerel i la Ramon d'Alòs-Moner.

Adjuntem la programació del cicle a continuació

Dimarts 12 de setembre, 18:30h. Biblioteca Gabriel García Márquez
    Xerrada inaugural: “Història de la infermeria. D’on venim i on estem?”,
    a càrrec de la Dra. Paola Galbany, presidenta del COIB.

Dijous 28 de setembre fins dimarts 14 de novembre. Biblioteca El Clot-Josep Benet
    Exposició “Mirades a la història de la infermeria” amb utillatge professional antic

Dilluns 2 d’octubre fins dimarts 31 d’octubre. Biblioteca Camp de l’Arpa-Caterina Albert
    Exposició infografies sobre alimentació saludable

Dilluns 2 d’octubre fins dimarts 31 d’octubre. Biblioteca Poblenou-Manuel Arranz
    Exposició infografies sobre embaràs i maternitat

Dimecres 6 d’octubre, 11 h. Biblioteca Xavier Benguerel

Dimarts 10 d’octubre, 18 h. Biblioteca Poblenou-Manuel Arranz
    Taller de reanimació. Places limitades

Dimarts 17 d’octubre, 12 h. Biblioteca Ramon D’Alòs-Moner

Dimarts 24 d’octubre, 18:30 h. Biblioteca Gabriel García Márquez
    Xerrada: “La intervenció infermera a la comunitat”, a càrrec de la Dra. Glòria Jodar, directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional del COIB, i actualment també és degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.

Dijous 26 d’octubre, 11h (pendent de confirmar) Biblioteca Camp de l’Arpa-Caterina Albert

Dimarts 31 d’octubre, 11 h. Biblioteca Gabriel García Márquez
    Taller de cuina. A càrrec d’infermera Virtual. Places limitades

Dijous 16 de novembre, 18 h. Biblioteca El Clot-Josep Benet
    Taller de reanimació. Places limitades

Aquest programa no és definitiu, encara pot patir modificacions i actualitzacions.