8 de febrer de 2024

Laura Cabrera Jaime, infermera col·legiada al Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), ha guanyat el premi dins la categoria d’Àmbit Hospitalari dels III Premis de Recerca del Consejo General de Enfermería (CGE), celebrats avui dijous 8 de febrer a la seu del CGE. El resident de segon any d’infermeria pediàtrica, Pablo Buck Sainz-Rozas, s’ha endut el premi en l’àmbit de Joves Promeses.

Dos projectes d'infermeres de Barcelona premiats als III Premis de Recerca del CGE

El “Programa de millora de la infecció nosocomial en pacients hematològics mitjançant intervenció acció participant” és el títol del projecte presentat per la infermera Laura Cabrera, als III Premis de Recerca del Consejo General de Enfermería. Aquest projecte es divideix en dues fases: un estudi observacional i la segona, de control de les cures amb l’objectiu, segons explica la guanyadora, “de poder realitzar unes cures adequades i de qualitat per reduir el risc que té la persona ingressada en l’adquisició d’una infecció nosocomial”.

Aquest és un projecte on també col·laboren, Sandra Cabrera, responsable de l’Àrea d’Investigació en Cures de l’Institut Català d'Oncologia; Laia Castellà, supervisora d’infermeria en l’àrea del control i prevenció de la infecció a l’Hospital Germans Tries i Pujol (Badalona); Montserrat Giménez, responsable de l’àrea de Servei de Microbiologia d’Infecció Sistèmica i Nosocomial de l’Hospital Germans Trias i Pujol (Badalona), i Enric Limón, professor associat en les assignatures de Microbiologia de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.

Pablo Buck, resident de segon any a l’Hospital Infantil i de la Dona, Vall d’Hebron, ha rebut el premi en l’àmbit de Joves Promeses amb el projecte “Millora de la qualitat del passi de torn infermer en hospitalització pediàtrica: estructuració i estandardització”. En aquest projecte es presenta una estandardització del passi de torn infermer perquè hi ha molts factors que influeixen sobre la qualitat del passi que realitzen les infermeres pediàtriques. Amb l’eina SBAR, s’han creat unes plantilles que permeten acumular la informació de manera estructurada i aconseguir que millor l’organització de la qualitat del passi.

En aquest projecte hi col·laboren també tres residents més d’Infermeria Pediàtrica del mateix hospital: Marina Duque Domínguez, Laia García Fernández i Judit Ruiz Rodrigálvarez.

La presidenta del COIB, la infermera Dra. Paola Galbany, ha assistit a l’acte en representació del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, juntament amb la infermera Encarna Gómez, Vocal de la Vocalia d’Infermeria Pediàtrica del COIB.

Els Premis de Recerca reflecteixen el compromís per impulsar la investigació infermera del president del CGE, Florentino Pérez Raya, tal com queda de manifest als pressupostos anuals de la institució dels darrers anys, que inclouen partides per finançar l'Institut Espanyol d'Investigació Infermera, ajudes per a investigació als col·legis professionals i societats i associacions per a l'organització de jornades i esdeveniments científics, així com nombroses beques i ajuts a la investigació i elaboració de tesis doctorals.

Amb un total de 115 projectes presentats per aquesta tercera edició, s’ha demostrat la clara aposta de les professionals per a la recerca i la millora contínua de la qualitat de l’atenció que es presta a la població, tal com destacava Florentino Pérez Raya en les últimes declaracions.